کره جنوبی نگرانی های جاسوسی خود را با رسانه های ایالات متحده – RT World News مطرح می کند

بنا بر گزارش ها، پنتاگون از متحدان خود در سئول ردیابی کرده است تا موضع آنها در مورد تسلیح اوکراین را تعیین کند.

رویترز روز یکشنبه گزارش داد که دولت کره جنوبی در مورد افشای اسناد محرمانه نظامی با ایالات متحده گفتگو خواهد کرد. این اسناد حاکی از آن است که واشنگتن از سئول جاسوسی کرده است تا مشخص کند که کره جنوبی در فروش مهمات توپخانه ای به ایالات متحده از ترس اینکه در اوکراین به پایان برسد، مردد هستند.

اسناد فاش شده در برخی از نقاط بین اواخر فوریه و اوایل آوریل در رسانه های اجتماعی ظاهر شد. بر اساس بررسی روز یکشنبه نیویورک تایمز، پرونده های مربوط به کره جنوبی نشان می دهد که وقتی سئول سال گذشته با فروش گلوله های توپخانه به ایالات متحده موافقت کرد، یی مون هوی، وزیر امور خارجه به رئیس خود، مشاور امنیت ملی کیم سونگ، گفت: هان، که دولت در این نگرانی غرق شده بود که اگر کره جنوبی به درخواست آمریکا برای مهمات عمل کند، ایالات متحده کاربر نهایی نخواهد بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این گزارش که ظاهراً توسط پنتاگون تهیه شده است، بر اساس اطلاعات سیگنالی است، به این معنی که ایالات متحده مخفیانه ارتباط بین یی و کیم را رهگیری کرده است.


کرملین به افشای طرح جنگی

یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه به رویترز گفت که سئول در این مورد بحث خواهد کرد “مسائل مطرح شده” با افشای اطلاعات با واشنگتن این مقام که نخواست نامش فاش شود، افزود که دولت موارد مشابهی را که سایر کشورها را درگیر می کند بررسی خواهد کرد تا مشخص شود که آیا باید شکایت رسمی ارائه کند یا خیر.

سیاست کره جنوبی انتقال سلاح به مناطق درگیری فعال را ممنوع می کند. بر اساس این گزارش، با این حال، کیم پیشنهاد فروش 330000 گلوله توپ به لهستان را داده است، زیرا می‌دانست که ایالات متحده برنامه ریزی کرده است. “رسیدن سریع مهمات به اوکراین.” یی تاکید کرد که سئول نمی تواند سیاست خود را نقض کند، و ابراز نگرانی کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با همتای کره جنوبی خود، یون سوک یول، تماس بگیرد و او را به تغییر سیاست وادار کند.

بایدن و یون قرار است اواخر ماه جاری در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند. این مقام کره جنوبی به رویترز گفت که سیاست این کشور در مورد تسلیح جنگجویان خارجی تغییر نکرده است.

این اسناد جدیدترین از یک سری پرونده های فاش شده است که جزئیات برنامه های جنگی ایالات متحده در اوکراین، نظارت بر متحدانش و موارد دیگر را نشان می دهد. “حساس” مطالب مربوط به اوکراین، چین، خاورمیانه و تروریسم. پنتاگون و وزارت دادگستری هر دو تحقیقاتی را در مورد افشای اطلاعات اعلام کرده اند که مقامات ارشد اطلاعاتی آن را به عنوان “کابوسبرای ایالات متحده و متحدانش.

صحت اسناد هنوز تایید نشده است و در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی فایل‌ها را منتشر کرده است، اولین دسته از آن‌ها در اواخر فوریه در پلتفرم چت Discord ظاهر شد. پس از انتشار، مقامات آمریکایی گفتند که در حال تلاش برای حذف مطالب از اینترنت هستند، اما بسیاری از اسناد همچنان در رسانه های اجتماعی قابل دسترسی هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: