نوجوانان آمریکایی با استفاده از مثلثات، اثبات جدیدی برای قضیه فیثاغورث پیدا کردند، ریاضیدانان را شگفت زده کرد.

نوجوانان آمریکایی اثبات جدیدی برای قضیه فیثاغورث کشف می کنند، ریاضیدانان را بیهوش می کند

Calcea Johnson و Ne’Kiya Jackson یافته های خود را در 18 مارس ارائه کردند

دو دانش‌آموز دبیرستانی آمریکایی پس از اینکه ادعا کردند راهی جدید برای اثبات قضیه فیثاغورث با استفاده از مثلثات کشف کرده‌اند، ریاضیدانان را مبهوت کرده‌اند – شاهکاری که ریاضیدانان تصور می‌کردند غیرممکن است. نگهبانگزارش شده است.

کالسیا جانسون و نکیا جکسون، که سالمندان آکادمی سنت مری در نیواورلئان هستند، یافته های خود را در 18 مارس در نشست فصلی جنوب شرقی انجمن ریاضی آمریکا (AMS) ارائه کردند.

«سخنرانی پیشگامانه آنها از این تحقیق تاریخی است. دانش‌آموزان دبیرستانی معمولاً در جلسه انجمن ریاضی آمریکا ارائه نمی‌دهند.» در اطلاعیه مدرسه اشاره شده است.

نکته قابل توجه، قضیه فیثاغورث 2000 ساله بیان می‌کند که مجموع مجذورات دو ضلع کوتاه‌تر مثلث قائم‌الزاویه با مربع هیپوتانوس، ضلع سوم مقابل زاویه قائم برابر است. دانش آموزان در سراسر جهان نماد بیان این نظریه را به صورت a2+b2=c2 یاد گرفتند. با این حال، ریاضی‌دانان برای یافتن یک دلیل قطعی برای این قضیه تلاش کرده‌اند که نه تنها نشان دهد که کار می‌کند، بلکه توضیح دهد که چرا کار می‌کند.

آنها به حضار در کنفرانس منطقه ای جنوب شرقی انجمن ریاضی آمریکا گفتند: «در 2000 سالی که از کشف مثلثات می گذرد، همیشه فرض بر این بود که هر اثبات ادعایی قضیه فیثاغورث بر اساس مثلثات باید دایره ای باشد.

در واقع، در کتاب حاوی بزرگترین مجموعه شواهد شناخته شده (گزاره فیثاغورث توسط الیشا لومیس) نویسنده به صراحت بیان می کند که “هیچ برهان مثلثاتی وجود ندارد، زیرا تمام فرمول های اساسی مثلثات خود بر اساس صدق قضیه فیثاغورث است.”

دانش آموزان در ادامه گفتند که می توانند با استفاده از مثلثات و بدون استدلال دایره ای قضیه را اثبات کنند.

اما نوجوانان در چکیده نوشتند: «این کاملاً درست نیست. ما اثبات جدیدی از قضیه فیثاغورث ارائه می کنیم که مبتنی بر یک نتیجه اساسی در مثلثات است – قانون سینوس ها – و نشان می دهیم که اثبات مستقل از هویت تریگ فیثاغورث sin2x+cos2x=1 است.

با این حال، یافته ها هنوز در یک مجله معتبر پذیرفته نشده است. مطابق با علم زنده، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا اثبات آنها در نهایت پایدار خواهد بود یا خیر.