کارمندان آمازون سیاتل برای اعتراض به سیاست‌های دفتر: زمان اقدام

آمازون گفت که اقدامات دیگری را جز در سیاتل مشاهده نکرده است.

سیاتل:

برخی از کارمندان Amazon.com Inc روز چهارشنبه در اعتراض به تغییرات این غول تجارت الکترونیک در سیاست آب و هوایی، اخراج و دستور بازگشت به دفتر، دست از کار کشیدند.

به گفته یکی از شاهدان رویترز، بیش از 100 نفر بعد از ظهر در کنار Spheres، بنای یادبود گنبد شیشه ای در قلب مقر آمازون در سیاتل جمع شدند. انتشار گازهای گلخانه ای در حال افزایش است. گروه شعار دادند “با هم بایستید، به عقب برنگردید!”

به گفته سازمان دهندگان، یک گروه فعال به نام کارکنان آمازون برای عدالت آب و هوا (AECJ) بیش از 1900 کارمند متعهد شده بودند که در سراسر جهان اعتراض کنند.

آمازون گفت که اقدامات دیگری را جز در سیاتل مشاهده نکرده است.

AECJ گفته است که این خروج به دنبال اقداماتی صورت می گیرد که آمازون را در مسیر اشتباه قرار می دهد. در میان آنها، این شرکت اخیراً هدفی را حذف کرد که تمام محموله‌های آمازون را تا سال 2030 برای انتشار کربن خالص صفر کند، اگرچه هنوز یک دهه بعد تعهد گسترده‌تری در مورد آب و هوا دارد.

آمازون همچنین در ماه‌های اخیر حدود 27000 کاهش نقش یا 9 درصد از نیروی کار شرکتی خود را اعلام کرد، تغییری برای شرکتی که مدت‌ها از ایجاد شغل خود تبلیغ می‌کرد. دستور بازگشت به دفتر تا اول ماه مه باعث سردرگمی برخی از کارکنان در مورد اینکه آیا آنها نیاز به جابجایی خانه‌های نزدیک‌تر به محل کار دارند یا اینکه آیا قبلاً اخراج خواهند شد، ایجاد کرد.

براد گلاسر، سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت که این شرکت سخت تلاش می کند تا انتشار کربن خود را کاهش دهد.

او گفت: «برای شرکت‌هایی مانند ما که انرژی زیادی مصرف می‌کنند و دارایی‌های حمل‌ونقل، بسته‌بندی و ساختمان فیزیکی بسیار قابل توجهی دارند، انجام این کار به زمان نیاز دارد. ما همچنان در مسیر رسیدن به 100 درصد انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2025 هستیم.

او افزود که آمازون به بازخورد کارمندان گوش می دهد و از همکاری ناشی از سیاست بازگشت به دفترش خوشحال است.

اعتراضات دیگری نیز در سال‌های اخیر صورت گرفته است، از جمله در سال 2019، زمانی که کارگران آمازون در میان صدها کارمند شرکت‌های فناوری بزرگ بودند که به راهپیمایی‌ها در سانفرانسیسکو و سیاتل پیوستند و گفتند که کارفرمایان آنها برای مقابله با گرمایش جهانی بسیار کند عمل می‌کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)