کاخ سفید “قطع” با اطلاعات – سیمور هرش – RT World News

این روزنامه‌نگار در مصاحبه‌ای که توسط RT پخش شد، گفت: به نظر می‌رسد بایدن علاقه‌ای به آنچه که شبه‌ها درباره خرابکاری نورد استریم می‌گویند ندارد.

سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به نظر نمی رسد به تحلیل های پیچیده جامعه اطلاعاتی، از جمله اطلاعات خرابکاری در جریان نورد استریم، علاقه مند باشد.

«مردم هستند [in US intelligence agencies] که تحلیل می کنند و مطالعات پیچیده سیاست خارجی می نویسند. این یک بازی فکری است.» او در برنامه زیرزمینی که روز دوشنبه از شبکه RT پخش شد به افشین رطانسی گفت.

بسیاری از آنها احساس انزوا می کنند، زیرا هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد کاخ سفید به شدت به برآوردهای بلندمدت اطلاعات ملی علاقه مند است. و مطمئناً نمی‌خواهند یکی از آنها در خط لوله باشد.» او اضافه کرد.

هرش در اوایل سال جاری گزارش داد که نورد استریم، که نفت روسیه را به آلمان می‌رساند، در یک عملیات مشترک آمریکا و نروژ به دستور جو بایدن در سپتامبر گذشته، خراب شده است. هر دو کشور این اتهام را رد می کنند.

من نمی دانم با داستان خط لوله چه اتفاقی می افتد. من نمی‌دانم که قرار است این اتفاق بیفتد یا نه، زیرا این دولت هرگز در مورد آن تحقیق نخواهد کرد، حداقل به روشی صادقانه.» هرش در مصاحبه ای که روز دوشنبه از شبکه RT پخش شد، گفت.

توصیف ظاهری “قطع شدن” برخی از تحلیلگران حرفه ای گفتند که بین کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، روزنامه نگار کهنه کار بایدن را به عنوان خواننده پرشور آثار آنها نبینید.

او نگرش بایدن را با رویکرد رئیس جمهور دیگر آمریکا، رونالد ریگان، مقایسه کرد “خیلی خواننده نیستم” گزارش های اطلاعاتی دقیق، که به ندرت به میزش می رسید، طبق یک حساب

طبق حکایتی که هرش به یاد می آورد، افراد سیا متوجه شدند که ریگان گزارش های روزانه تهیه شده توسط آژانس را برای او نمی خواند.

«کالین پاول… راهی برای انجام آن پیدا کرد. او آن را به ویدیو می چسباند و سپس ویدیو را برای تماشای ریگان وصل می کرد. این روزنامه نگار افزود.

بیشتر بخوانید:
واکنش سیمور هرش به شکار افشاگر پنتاگون توسط NYT

پاول به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت ریگان خدمت کرد. ترجیح رئیس جمهور برای تصاویر بصری به جای متن توسط بسیاری از منابع گزارش شده است. با این حال، سیا بیزاری ادعایی ریگان از مطالب مکتوب خود را به عنوان یک افسانه رد کرده است.