ژاپن موافقت کرد برای میزبانی از نیروهای آمریکایی هزینه بیشتری بپردازد – RT World News

توکیو 211 میلیارد ین (1.86 میلیارد دلار) در هر سال مالی برای میزبانی بیش از 50000 سرباز آمریکایی در ژاپن از آوریل آینده پرداخت خواهد کرد که نسبت به توافق قبلی با واشنگتن حدود 10 میلیارد ین افزایش دارد.

به گفته رسانه های ژاپنی، این قرارداد باعث می شود ژاپن در یک دوره پنج ساله 1.05 تریلیون ین (حدود 9.3 میلیارد دلار) به آمریکا بپردازد. گزارش شده است در روز سه شنبه این توافقنامه به طور رسمی توسط وزرای خارجه و دفاع هر دو کشور امضا خواهد شد که قرار است در ژانویه در ایالات متحده انجام شود.

خبرگزاری ژاپنی کیودو گفت که این توافق در پاسخ به درخواست دولت بایدن برای افزایش این توافق صورت گرفته است “پشتیبانی کشور میزبان” پرداخت ها، با توجه به نیاز نیروهای آمریکایی به “با چین معامله کنید.”


تایوان

در حالی که این توافق، پرداخت ها را تقریباً 5 درصد افزایش می دهد، این با پیشنهادات ارائه شده در سال 2019 توسط دولت ترامپ که طبق گزارش ها به 150 درصد رسید، فاصله زیادی دارد.

بودجه سال مالی جاری برای حمایت از نیروها 201.7 میلیارد ین است که طبق توافق موقت ژاپن و ایالات متحده در ماه فوریه پس از سوگند خوردن جو بایدن به عنوان جانشین ترامپ منعقد شد.

منابع دولتی ژاپن به روزنامه ماینیچی شیمبون گفتند که توکیو همچنین هزینه کمتری برای هزینه های آب و برق پرداخت خواهد کرد و بخشی از این افزایش به تعمیر و نگهداری تاسیساتی که به طور مشترک توسط ارتش آمریکا و نیروهای دفاع شخصی ژاپن استفاده می شود و همچنین تمرین های مشترک اختصاص خواهد یافت.

ژاپن و کره جنوبی تقریباً نیمی از نیروهای آمریکایی مستقر در خارج از کشور را تشکیل می دهند که به ترتیب حدود 54000 و 26000 نیروی نظامی دارند.