رشد Omicron از 3٪ به 73٪ از همه موارد کووید در ایالات متحده در عرض 1 هفته

رشد Omicron از 3٪ به 73٪ از همه موارد کووید در ایالات متحده در عرض 1 هفته

CDC گفت که جهش در Omicron مورد انتظار بود و مشابه الگوهایی است که در سراسر جهان دیده می شود.

بر اساس آخرین برآوردهای فدرال، نوع Omicron 73 درصد از کل موارد کووید-19 توالی شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد که از حدود 3 درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در مدلی که هر هفته به‌روزرسانی می‌شود، اعلام کرد که سویه کروناویروس بسیار جهش‌یافته در سراسر کشور شناسایی شده است. نوع دلتا، که شکل غالب ویروس در ایالات متحده در هفته گذشته بود، اکنون به حدود 27 درصد موارد توالی کاهش یافته است.

افزایش قابل توجه در شیوع کلی Omicron بر این ترس تاکید دارد که نوع به سرعت در حال گسترش می تواند موجی از عفونت ها را ایجاد کند که سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را تحت فشار قرار دهد. در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد Omicron بیماری شدیدتر از دلتا ایجاد نمی‌کند، افزایش شدید سطوح عفونت همچنان می‌تواند بیمارستان‌هایی را با بیماران بیمار باتلاق کند.

CDC گفت که جهش در Omicron مورد انتظار بود و مشابه الگوهایی است که در سراسر جهان دیده می شود. در برخی از بخش‌های ایالات متحده، Omicron تقریباً همه عفونت‌های جدید را تشکیل می‌دهد. تخمین CDC نشان داد که این گونه حدود 92 درصد موارد در نیویورک و نیوجرسی و 96 درصد در ایالت واشنگتن را تشکیل می دهد.

ایالات متحده از کسانی که واجد شرایط هستند می‌خواهد واکسینه شوند و به دنبال واکسن‌های تقویت کننده برای دفع Omicron باشند. روز دوشنبه، شرکت Moderna اعلام کرد که دوز سوم واکسن آن‌ها باعث افزایش سطح آنتی‌بادی علیه این نوع می‌شود و Pfizer Inc و BioNTech SE گفته‌اند که مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن آنها به خنثی کردن Omicron نیز کمک می‌کند.

CDC گفت، سایر اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک زدن در داخل خانه و آزمایش در خانه نیز می تواند به مهار انتقال ویروس کمک کند.

در همین حال، گسترش Omicron بسیاری از مشاغل را مجبور کرده است که در برنامه های بازگشت به دفتر و همچنین رویدادهایی مانند جلسات سرمایه گذار تجدید نظر کنند. هفته گذشته، JPMorgan Chase & Co تصمیم گرفت کنفرانس سالانه مراقبت های بهداشتی خود را در ماه آینده به صورت آنلاین منتقل کند و روز دوشنبه مجمع جهانی اقتصاد گفت که نشست برنامه ریزی شده ماه آینده آن در داووس، سوئیس به تعویق افتاده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)