ژاپن رزروهای جدید پروازهای ورودی را از طریق Omicron Strain متوقف می کند: وزارت

وزارت امور خارجه ژاپن رزرو پروازهای ورودی جدید را از طریق «Omicron» متوقف کرد

مرزهای ژاپن در اکثر دوره های همه گیر تقریباً بسته شده است. (نمایندگی)

توکیو:

وزارت حمل و نقل ژاپن روز چهارشنبه گفت که ژاپن از خطوط هوایی خواسته است که رزرو پروازهای ورودی جدید را به دلیل نگرانی در مورد نوع ویروس Omicron متوقف کنند.

این اطلاعیه در حالی منتشر شد که مقامات اعلام کردند که یک روز پس از تایید اولین مورد، دومین عفونت با سویه جدید را در مسافری که وارد شده بود، شناسایی کرده‌اند.

یکی از مقامات وزارت حمل و نقل به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از خطوط هوایی درخواست کرده‌ایم که از اول دسامبر پذیرش کلیه رزروهای جدید پروازهای ورودی را به مدت یک ماه متوقف کنند.»

دولت ژاپن در حال حاضر تدابیر سختگیرانه مرزی خود را تشدید کرده است و ورود همه افراد غیرشهروندی از 10 کشور جنوب آفریقا را ممنوع کرده است.

همچنین اقدامات قرنطینه برای شهروندان و ساکنان خارجی که از چندین کشور و منطقه دیگر آمده‌اند به دلیل ترس از ویروس تشدید شده است.

مقامات ژاپنی گفتند که مورد دوم Omicron روز چهارشنبه در مسافری که از پرو وارد شده بود و ماه گذشته وارد این کشور شده بود تأیید شد.

اولین مورد، که روز سه شنبه اعلام شد، مربوط به مردی بود که از نامیبیا وارد شد.

مرزهای ژاپن تقریباً در تمام طول همه‌گیری بسته شده است و حتی ساکنان آن برای بخشی از سال 2020 از ورود منع شده‌اند.

اقدامات مرزی بخش مهمی از واکنش کشور به کووید بوده است، که شامل قرنطینه های سختی که در برخی از نقاط جهان دیده می شود، نبوده است.

پس از افزایش تابستانی موارد، ژاپن بیشتر روزها فقط دو رقمی عفونت را در سراسر کشور ثبت می کند و حدود 18360 مورد مرگ و میر در طول همه گیری را ثبت کرده است.

حدود 77 درصد از جمعیت کشور اکنون به طور کامل واکسینه شده اند و تزریق واکسن های تقویت کننده از روز چهارشنبه برای افرادی که دوز دوم خود را حداقل 8 ماه پیش دریافت کرده بودند، آغاز شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)