ایالات متحده قوانین سفر Covid را تشدید می کند زیرا کشورها در تلاش برای سرکوب تهدید Omicron هستند

ایالات متحده قوانین سفر Covid را تشدید می کند زیرا کشورها در تلاش برای سرکوب تهدید

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، 56 کشور از تاریخ 28 نوامبر در حال اجرای اقدامات مسافرتی برای محافظت در برابر Omicron بودند

واشنگتن/توکیو:

مسافران هوایی به ایالات متحده با قوانین سخت‌تر آزمایش کووید-19 مواجه خواهند شد، زیرا چندین کشور در بحبوحه ابهامات شدید در مورد بیماری‌زایی نوع Omicron و توانایی آن برای طفره رفتن از واکسن‌های موجود، اقدام به بستن مرزهای خود کردند.

در آسیا و اقیانوسیه، ژاپن و هنگ کنگ گفتند که محدودیت های سفر را گسترش خواهند داد، در حالی که استرالیا پس از بازدید حداقل دو نفر از چندین مکان در بزرگترین شهر خود در حالی که احتمالاً عفونی بود، برای موارد بیشتری از نوع ویروس کرونا آماده شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تلاش برای جلوگیری از محدودیت‌های مرزی عجولانه، از کشورها خواست تا “رویکردی مبتنی بر شواهد و ریسک” را برای اقدامات سفر به کار گیرند و گفت: “ممنوعیت‌های مسافرتی عمومی مانع از گسترش بین‌المللی نمی‌شود، و آنها بار سنگینی بر زندگی و معیشت بگذارد».

سرمایه‌گذاران در روز چهارشنبه با وجود اینکه بازارهای مالی به پایین‌ترین سطح خود رسیدند، روز چهارشنبه به دنبال اظهارات مدیرعامل مدرنا که سوالاتی را در مورد اثربخشی واکسن‌های کووید-19 علیه Omicron ایجاد کرد، سقوط کرد.

مقامات بهداشت جهانی از آن زمان به مردم اطمینان خاطر داده اند و مجدداً خواستار واکسینه شدن مردم شده اند.

Emer Cooke، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا، گفت: «حتی اگر نوع جدید گسترده‌تر شود، واکسن‌هایی که ما داریم به محافظت خود ادامه می‌دهند.»

کوک گفت که آنالیزهای آزمایشگاهی باید طی دو هفته آینده نشان دهد که آیا خون افراد واکسینه شده دارای آنتی بادی کافی برای خنثی کردن نوع جدید است یا خیر.

مدیر عامل BioNTech گفت واکسنی که با همکاری فایزر تولید می کند احتمالاً محافظت قوی در برابر بیماری شدید Omicron ارائه می دهد.

بریتانیا و ایالات متحده هر دو برنامه های تقویت کننده خود را در پاسخ به نوع جدید به اجرا درآورده اند.

Omicron اولین بار در جنوب آفریقا یک هفته پیش گزارش شد، هشدار جهانی را ایجاد کرد، بازارها را متلاطم کرد، منجر به ممنوعیت سفر شد، و تفاوت بین فشارهای گسترده واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند و تلقیح پراکنده در جهان در حال توسعه را برجسته کرد.

سازمان جهانی بهداشت گفت که طبق گزارش ها، حدود 56 کشور از 28 نوامبر در حال اجرای اقدامات مسافرتی برای محافظت در برابر Omicron هستند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «من به خوبی نگرانی همه کشورها را برای محافظت از شهروندان خود در برابر گونه‌ای که هنوز به طور کامل درک نکرده‌ایم درک می‌کنم.

غبریسوس افزود: «اما من به همان اندازه نگران هستم که چندین کشور عضو اقدامات صریح و آشکاری را ارائه می کنند که به تنهایی مبتنی بر شواهد یا مؤثر نیستند و تنها نابرابری ها را تشدید می کنند.

کنترل های مرزی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد، ایالات متحده در حال حرکت است تا همه مسافران هوایی که وارد این کشور می‌شوند، آزمایش کووید-19 منفی را در یک روز پس از پرواز نشان دهند.

در حال حاضر، مسافران بین المللی واکسینه شده می توانند نتیجه منفی را که در عرض سه روز از نقطه عزیمت خود به دست می آورند ارائه دهند. شرط جدید آزمایش یک روزه برای شهروندان ایالات متحده و همچنین اتباع خارجی اعمال می شود.

مقامات گفتند که دولت همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا مسافران هوایی را ملزم به انجام آزمایش دیگری در عرض سه تا پنج روز پس از ورود کند یا خیر.

در حالی که CDC این موضوع را تایید نکرد، خاطرنشان کرد که همچنان به همه مسافران توصیه می کند “مسافران باید 3 تا 5 روز پس از ورود آزمایش ویروس کووید-19 انجام دهند” و “قرنطینه پس از سفر برای مسافرانی که واکسینه نشده اند”.

CDC حدود 80 مقصد خارجی را به عنوان دارای “سطح چهار”، بالاترین سطح انتقال COVID-19 فهرست می کند و آمریکایی ها را از سفر به آن مقاصد منع می کند.

در آسیا، ژاپن که از قبل مرزهای خود را به روی همه خارجی‌هایی که تازه وارد شده‌اند بسته بود، اعلام کرد که ممنوعیت خود را برای خارجی‌های دارای وضعیت اقامت از 10 کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی گسترش خواهد داد.

هنگ کنگ ممنوعیت ورود افراد غیر مقیم را از روز جمعه به سه کشور دیگر ژاپن، پرتغال و سوئد گسترش خواهد داد.

جئون هائه چئول، وزیر کشور و ایمنی کره جنوبی، پس از ورود موارد مشکوک از نیجریه، خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر پیشگیری از ویروس برای جلوگیری از Omicron شد.

این کشور که رکورد روزانه بیش از 5000 مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرده است، تاکنون هیچ مورد تایید شده ای از نوع Omicron را شناسایی نکرده است.

به گفته تحلیلگران، خطوط هوایی جهانی در حال آماده شدن برای نوسانات جدید هستند، زیرا Omicron می تواند آنها را مجبور کند برنامه ها و مقصدها را در کوتاه مدت تنظیم کنند.

Deidre Fulton، شریک مشاور MIDAS Aviation، در یک وبینار صنعتی گفت: «کمی احساس می‌کنیم به جایی که یک سال پیش بودیم بازگشته‌ایم و این یک چشم‌انداز عالی برای صنعت و فراتر از آن نیست».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)