ژاپن درباره “اقدامات مخرب” هشدار می دهد – RT World News

وزارت دفاع این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که توکیو دستور می دهد که در صورت تهدید قلمرو کره شمالی، موشک ساقط شود.

با آماده شدن کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی در هفته های آتی، وزارت دفاع ژاپن روز دوشنبه هشدار داد که این کار نیاز دارد. “اقدامات مخرب” در برابر هر پرتابه ای که قلمرو آن را تهدید کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اوایل ماه جاری از اولین ماهواره شناسایی این کشور رونمایی کرد و روز دوشنبه به گارد ساحلی ژاپن اطلاع داد که این فضاپیما را بر فراز دریای چین شرقی پرتاب خواهد کرد.

وزارت دفاع ژاپن روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به یگان های پدافند هوایی مجوز داده شده است اقدامات مخربی علیه موشک‌های بالستیک و سایر موشک‌هایی که تأیید شده در خاک ما فرود آمده‌اند، انجام دهیم.» بر اساس این بیانیه، واحدهای ژاپنی در صورت لزوم از موشک های آمریکایی SM-3 یا پاتریوت برای سرنگونی موشک کره شمالی استفاده خواهند کرد.

ژاپن در حال حاضر یک ناوشکن حامل رهگیرهای SM-3 مستقر در دریای چین شرقی و باتری های پاتریوت در جزایر اوکیناوا دارد. سخنگوی وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که موشک احتمالا پس از پرتاب از روی این جزایر عبور خواهد کرد، همانطور که کره شمالی در سال 2016 یک ماهواره رصدی زمین را به فضا فرستاد.


شبه جزیره کره در آستانه انفجار - پیونگ یانگ

مقامات ژاپنی، کره جنوبی و آمریکایی همگی از کیم خواسته اند که پرتاب موشک را متوقف کند و استدلال می کنند که این پرتاب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه موشکی پیونگ یانگ را نقض می کند. با توجه به سطح بالای فناوری مشترک راکت‌های پرتاب فضایی و موشک‌های بالستیک، این قطعنامه‌ها برای هر دو اعمال می‌شود.

کیم بعید است به هشدارها توجه کند، زیرا پرتاب را به این صورت توصیف کرده است “اولویت اصلی دولت تقویت توان دفاعی ملی ماست.” پیونگ یانگ اصرار دارد که ماهواره‌های شناسایی، موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای همگی برای محافظت از کره شمالی در برابر موضع نظامی تهاجمی آمریکا در مرز این کشور ضروری هستند.

نیروهای آمریکایی و کره جنوبی در ماه‌های اخیر تمرین‌های آموزشی مختلفی را انجام داده‌اند، از جمله بزرگترین رزمایش‌هایشان با آتش واقعی در هفته گذشته که شبیه‌سازی یک “حمله تمام عیار” توسط نیروهای کیم کره شمالی مدعی است که این رزمایش ها – که ایالات متحده و کره جنوبی آن را دفاعی توصیف می کنند – تمرینی برای تهاجم است و معمولاً با پرتاب موشک یا تمرینات توپخانه پاسخ می دهد.

کره شمالی از ابتدای سال 2022 بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است و اولین موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد و پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل اتمی را در آوریل آزمایش کرده است. مقامات واشنگتن و سئول از سال گذشته مدعی شده اند که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای هفتمین آزمایش زیرزمینی یک سلاح هسته ای است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: