ژان ماری لوپن، نماد راست افراطی فرانسه، به سرعت به بیمارستان رفت – اخبار RT World

به گفته رسانه ها وضعیت این مرد 94 ساله “وخیم” توصیف شده است

دستیار وی تایید کرد که ژان ماری لوپن نماد راست افراطی فرانسه و بنیانگذار حزب جبهه ملی در بیمارستان بستری شده است.

مجله لوپوینت گزارش داد که این پیرمرد 94 ساله بعد از ظهر روز شنبه پس از احساس ناراحتی در خانه اش در پاریس در یک مرکز پزشکی بستری شد.

وضعیت او به شرح زیر است “جدی” منابع به BFMTV گفتند توسط پزشکان.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوپن، پدر مارین لوپن، رهبر کنونی جناح راست فرانسه، دچار مشکل شده است. “سکته قلبی خفیف.”

مشاور این سیاستمدار لورن دو سنت آفریک گفت ژان ماری لوپن در یک موسسه دولتی در منطقه پاریس بستری شده است. خانواده و دوستان او نگران هستند، اما آرام هستند.»

او ماهیت مشکلات سلامتی یا وضعیت لوپن را فاش نکرد و فقط گفت که او باقی مانده است “هوشیار، آگاه.”


مارین لوپن سناریوهای احتمالی درگیری اوکراین را تشریح می کند

لوپن که در سال 1928 در بریتانی به دنیا آمد، در جنگ های استعماری فرانسه در الجزایر و ویتنام شرکت داشت. او در سن 27 سالگی با انتخاب شدن به مجلس در سال 1956 به عنوان جوانترین نماینده مجلس انتخاب شد.

او در سال 1972 جبهه ملی راست افراطی را تأسیس کرد که اکنون به عنوان تجمع ملی شناخته می شود و برای چهار دهه رهبر آن باقی ماند. او همچنین بین سال‌های 2004 تا 2019 عضو پارلمان اروپا بود.

لوپن در سال 2015 توسط دخترش از حزب خود اخراج شد زیرا گفت که اتاق های گاز که برای کشتن یهودیان در هولوکاست استفاده می شد فقط یک موضوع بود. “جزئیات تاریخ” و از فرانسه می خواهد که برای نجات با روسیه متحد شود “دنیای سفید.”

در آن زمان، مارین لوپن گفت که پدرش با اظهارات خود در مورد یهودیان، مهاجران، اقلیت های جنسی و مسائل دیگر «خودکشی سیاسی می کند». او در پاسخ گفت که در انتخابات ریاست جمهوری 2017 به دخترش رای نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:
ژان ماری لوپن، بنیانگذار جبهه ملی می گوید: «همجنسگرایان مانند نمک در سوپ هستند

فاصله گرفتن از دیدگاه‌های افراطی به تجمع ملی این امکان را داده است که در سال‌های اخیر موقعیت خود را در صحنه سیاسی فرانسه تقویت کند. اکنون 89 کرسی پارلمان را در اختیار دارد و به این ترتیب به اصلی ترین حزب مخالف کشور تبدیل شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: