ژانگ جین، تاجر چینی، بنیانگذار شرکت فورچون 500، دستگیر شد

ژانگ جین، تاجر چینی، بنیانگذار شرکت فورچون 500، دستگیر شد

دستگیری ژانگ جین بخشی از تلاش های چین برای سرکوب جرایم مالی است.

بر اساس گزارشی در جنوب چین، ژانگ جین، مالک یک شرکت Fortune 500 را دستگیر کرده است پست صبح چین (SCMP). به گفته این رسانه، آقای ژانگ به دلیل جمع آوری غیرقانونی کمک مالی که حدود 2.9 میلیارد دلار تخمین زده می شود، دستگیر شده است. رسانه چینی Caixin Global گزارش داد که آقای ژانگ، موسس و رئیس هلدینگ سدار، برای بازپرداخت مبلغ به دلیل سرمایه گذاران در محصولات مدیریت ثروت تحت حمایت شرکت تحت فشار بوده است. مدیران فروش این شرکت از سراسر چین در دفتر مرکزی شرکت جمع شده بودند و از آقای ژانگ خواستند که مسئولیت پرداخت‌های عقب افتاده را به عهده بگیرد.

SCMP گفت که Cedar Development، واحد تولید لباس این گروه، در یک پرونده مبادله ای در روز سه شنبه گفت که نمی تواند به ژانگ جین، که 70 درصد از سهام را از طریق سهام غیرمستقیم در اختیار دارد، برساند.

دستگیری او آخرین مورد از زمانی است که پکن برای حفظ «ثبات اجتماعی» سرکوب جرایم مالی را تشدید کرده است. همچنین از زمانی که چین محدودیت‌های مربوط به کووید-19 را در نوامبر سال گذشته کاهش داد، این یکی از برجسته‌ترین تحقیقات و دستگیری یک سرمایه‌دار است.

پلیس اطلاعات مربوطه را جمع آوری کرده و سایر سازمان ها را موظف به انجام ارزیابی ها و ممیزی ها کرده است SCMP گزارش گفت. آنها همچنین دارایی های سدار را مهر و موم کرده اند.

ژانگ جین پنجاه و دو ساله در سال 1997 پس از موفقیت در بازار سهام شرکت Cedar را در گوانگژو تأسیس کرد. فوربس. او دارای مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه شنژن و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ است.

قبل از آقای ژانگ، سرمایه‌دار چینی دیگری که به استیو بنن، مشاور سیاسی سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نزدیک بود، در ماه مارس دستگیر شد و متهم به پرداخت یک میلیارد دلار از طرفداران فعالیت‌های ضد پکن او شد.