عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان در بیرون دادگاه دستگیر و توسط پرسنل شبه‌نظامی بیرون رانده شد.

عمران خان در بیرون دادگاه دستگیر شد و توسط پرسنل شبه نظامی بیرون رانده شد

یکی از رهبران حزب تحریک انصاف گفت: «این حزب فراخوان داده است تا تظاهرات فوری در سراسر پاکستان آغاز شود.

دهلی نو:

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان امروز در حالی که برای رسیدگی به پرونده فساد وارد دادگاه عالی اسلام آباد می شد، بازداشت شد. آقای خان توسط نیروهای شبه نظامی از محوطه دادگاه بازداشت شد. رهبران حزب آقای خان ادعا کرده اند که پلیس وارد دادگاه شده و او را برای دستگیری به بیرون کشیده است.

ویدئویی که انبوهی از پرسنل شبه‌نظامی را نشان می‌دهد که عمران خان را احاطه کرده‌اند و او را به سمت یک وسیله نقلیه می‌برند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. حزب عمران خان نیز این ویدئو را به اشتراک گذاشت و مدعی شد که او به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: “آنها به شدت عمران خان مجروح را هل داده اند. مردم پاکستان، اکنون زمان نجات کشور شماست. شما هیچ فرصت دیگری نخواهید داشت.”

روزنامه داون گزارش داد که عامر فاروق رئیس دادگاه عالی اسلام آباد به رئیس پلیس اسلام آباد، دبیر وزارت کشور و دادستان کل دیگر دستور داده است تا ظرف 15 دقیقه در مقابل دادگاه عالی اسلام آباد حاضر شوند.

داون ادامه داد: «دادگاه IHC گفت که او «خودداری» نشان می‌دهد و هشدار داد که در صورت عدم حضور رئیس پلیس اسلام‌آباد در دادگاه، نخست‌وزیر را «احضار» خواهد کرد.

روزنامه پاکستانی به نقل از قاضی فاروق می گوید: «به دادگاه بیایید و به ما بگویید چرا عمران بازداشت شده و در چه موردی دستگیر شده است.

فواد چودری، دستیار عمران خان و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) پیشتر ادعا کرده بودند که دادگاه عالی اسلام آباد توسط رنجرز اشغال شده است و وکلا تحت شکنجه قرار گرفته اند. او به زبان اردو در توییتی نوشت: «ماشین عمران خان محاصره شده است.

PTI همچنین ویدیویی از یک مرد مجروح با لکه‌های خون روی پیراهنش را در توییتر منتشر کرد و مدعی شد وکیل عمران خان در داخل محوطه دادگاه IHC “به شدت مجروح شده است”. در این بیانیه آمده است: «روز سیاه برای دموکراسی و کشور ما».