چین می‌گوید رویکرد G7 «به هیچ وجه اعتبار بین‌المللی ندارد».

چین می‌گوید رویکرد G7 «به هیچ وجه اعتبار بین‌المللی ندارد».

گروه 7 از پکن خواست تا از نفوذ خود برای اعمال فشار بر روسیه برای پایان دادن به تهاجم خود به اوکراین استفاده کند (پرونده)

پکن:

چین روز شنبه «نارضایتی شدید» خود را از بیانیه رهبران گروه 7 که پکن را در مورد موضوعاتی از جمله دریای چین جنوبی، حقوق بشر و مداخله ادعایی در دموکراسی‌های آن‌ها هدف قرار داده بود، ابراز کرد.

رهبران هفت کشور ثروتمند از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از روز جمعه در نشستی در شهر هیروشیما ژاپن شرکت کرده اند.

این اتحادیه با صدور بیانیه‌ای از چین خواست که «فعالیت‌های مداخله‌ای انجام ندهد» و نگرانی‌های خود را در مورد نقض حقوق بشر در چین، به‌ویژه در مناطق دورافتاده تبت و سین‌کیانگ ابراز کرد.

آنها همچنین گفتند که کشورهای گروه 7 به شدت نگران اختلافات ارضی در دریای چین جنوبی هستند و به طور غیرمستقیم چین را به “اجبار” متهم کردند.

پکن همچنین از سوی گروه 7 ترغیب شد تا از نفوذ خود برای اعمال فشار بر روسیه برای پایان دادن به تهاجم خود به اوکراین استفاده کند.

اما وزارت خارجه چین شامگاه شنبه واکنش نشان داد و گفت: «رویکرد G7 هیچ اعتبار بین‌المللی ندارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: «گروه 7 بر دستکاری مسائل مرتبط با چین، لکه دار کردن و حمله به چین اصرار داشت».

چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را ابراز می‌کند و اعتراض رسمی خود را با ژاپن، کشور میزبان اجلاس، و همچنین سایر طرف‌های مربوطه تسلیم کرده است.»

بیانیه گروه 7 بر “اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان” تاکید کرد، اما پکن با انتقاد از این بلوک به دلیل عدم مخالفت آشکار با استقلال تایوان پاسخ داد.

سخنگو گفت: “گروه 7 در بوق و کرنا می کند که می خواهد به سوی جهانی صلح آمیز، باثبات و مرفه حرکت کند. اما در واقع مانع صلح جهانی می شود، ثبات منطقه را تضعیف می کند و مانع از توسعه سایر کشورها می شود.”

بیانیه هیروشیما نتیجه مذاکرات بین کشورهای G7 است که رویکردهای متفاوتی در مورد نحوه برخورد با چین دارند.

برخی از کشورها از جمله ایالات متحده طرفدار یک خط قوی تر هستند در حالی که برخی دیگر در اروپا می خواهند از رویارویی بیشتر اجتناب کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)