روی دوربین، گلوله آتشین پس از غواصی سریع جت F-18، سقوط در اسپانیا

روی دوربین، گلوله آتشین پس از غواصی سریع جت F-18، سقوط در اسپانیا

هواپیمای جنگنده در حال آموزش برای نمایشگاه پرواز بود که این حادثه رخ داد.

یک فروند جنگنده F/A-18 Hornet پس از سقوط در پایگاه هوایی ساراگوزا در اسپانیا، در حدود 300 کیلومتری مادرید، پایتخت این کشور، در آتش سوخت.

در ویدئویی که اکنون در توییتر منتشر شده است، جت جنگنده F-18 Hornet ساخت ایالات متحده به سرعت ارتفاع خود را از دست می دهد و قبل از منفجر شدن در محیط پایگاه هوایی در حال شیرجه به سمت زمین دیده می شود.

وزارت دفاع اسپانیا در توئیتی اعلام کرد خلبانی که از هواپیمای جنگنده خارج شده بود به بیمارستان منتقل شد و جانش در خطر نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، پایگاه هوایی ساراگوسا، که در حدود 16 کیلومتری خارج از شهر قرار دارد، متعلق به نیروی هوایی و فضایی اسپانیا است.

خبرگزاری عمومی اسپانیا EFE گزارش داد که هواپیمای جنگنده در حال آموزش برای یک نمایشگاه پروازی بود که این حادثه رخ داد.

مک دانل داگلاس اف-18 هورنت که سقوط کرد، متعلق به Ala 15، یک واحد عملیاتی در فرماندهی رزم هوایی نیروی هوایی اسپانیا (ARCOM) است. F-18 Hornet در سال 1986 در اسپانیا وارد خدمت شد.

F/A-18 مک دانل داگلاس که توسط بوئینگ ساخته شد، اولین هواپیمایی بود که بال های فیبر کربنی داشت و اولین جت جنگنده تاکتیکی بود که از کنترل های دیجیتال پرواز با سیم استفاده کرد. انواع آن شامل یک جنگنده دو نفره، یک جنگنده بهبود یافته، یک هواپیمای شناسایی و یک جنگنده حمله شبانه بود.