چین ممکن است به زودی پهپادهای جاسوسی مافوق صوت را مستقر کند، گزارش نشت اطلاعات اینتل در ایالات متحده را نشان دهد

چین ممکن است به زودی پهپادهای جاسوسی مافوق صوت را مستقر کند، گزارش نشت اطلاعات اینتل در ایالات متحده را نشان دهد

چین به طور فزاینده ای در حال بهبود فناوری نظامی خود است. (نمایندگی)

واشنگتن، ایالات متحده:

واشنگتن پست اواخر روز سه‌شنبه گزارش داد، ارزیابی‌های نظامی آمریکا که درز کرده است، می‌گوید که ارتش چین به زودی یک پهپاد جاسوسی در ارتفاع بالا مستقر خواهد کرد که حداقل سه برابر سرعت صوت حرکت می‌کند.

این روزنامه به یک سند محرمانه از آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی اشاره کرد.

این سند که رویترز نتوانست آن را به طور مستقل تأیید یا تأیید کند، دارای تصاویر ماهواره‌ای به تاریخ 9 اوت است که دو پهپاد شناسایی راکتی WZ-8 را در پایگاه هوایی در شرق چین، در حدود 350 مایلی (560 کیلومتری) از شانگهای نشان می‌دهد. روزنامه

ارزیابی ایالات متحده می گوید که ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) “تقریباً به طور قطع” اولین واحد هواپیمای بدون سرنشین خود را در این پایگاه ایجاد کرده است، که زیر نظر فرماندهی تئاتر شرقی، شاخه ارتش چین مسئول اجرای ادعاهای حاکمیت چین بر تایوان است. روزنامه گزارش داد.

وزارت دفاع ایالات متحده بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. دولت چین بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نیست.

واشنگتن پست گفت که ارزیابی این برنامه را از مجموعه ای از تصاویر فایل های طبقه بندی شده ارسال شده در برنامه پیام رسانی Discord به دست آورده است که گفته می شود توسط یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست که هفته گذشته دستگیر شده است.

اف‌بی‌آی روز پنجشنبه جک داگلاس تکسیرا، یکی از اعضای 21 ساله گارد ملی هوایی ایالات متحده را به دلیل افشای آنلاین اسناد طبقه‌بندی شده که واشنگتن را با متحدانش در سراسر جهان شرمنده کرده بود، دستگیر کرد.

این افشاگری ها برای اولین بار در اوایل این ماه به طور گسترده ای شناخته شد و واشنگتن را در مورد آسیب هایی که ممکن است ایجاد کرده باشد، به شدت نگران کرد. این قسمت با افشای جاسوسی خود از متحدان و ادعای آسیب‌پذیری‌های نظامی اوکراین، آمریکا را شرمنده کرد.

ملاقات اخیر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، پکن را ناراحت کرده بود. چین که مدعی است تایوان تحت حکومت دموکراتیک یکی از استان های آن است، می گوید تایوان تنها مهم ترین و حساس ترین موضوع در روابطش با ایالات متحده است. دولت تایوان ادعای حاکمیت پکن را رد کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)