سازمان ملل به دلیل محدودیت های طالبان بر زنان: گزارش از افغانستان خارج می شود

سازمان ملل به دلیل محدودیت های طالبان بر زنان: گزارش از افغانستان خارج می شود

طالبان از زمان به قدرت رسیدن زنان و دختران را ممنوع کرده است.

نیویورک:

به گزارش خامه پرس مستقر در افغانستان، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل گفت، سازمان ملل اعلام کرده است که اگر نتواند طالبان را متقاعد کند که به زنان محلی اجازه کار برای این سازمان را بدهد، آماده است تا در ماه می از افغانستان خارج شود.

سازمان ملل در حال مذاکره با طالبان است به این امید که در فرمانی که زنان محلی را از کار کردن برای این سازمان منع می کند، استثنا قائل شود.

آچین اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، گفت: “منصفانه است که بگوییم در جایی که ما در حال حاضر هستیم، کل سیستم سازمان ملل باید یک گام به عقب بردارد و توانایی خود را برای فعالیت در آنجا ارزیابی مجدد کند. اما بحث در مورد اصول اساسی مذاکره نیست. ، حقوق بشر.”

به گزارش خامه پرس مستقر در افغانستان، سازمان ملل اخیراً پس از ممنوعیت گزارش کارمندان زن افغان سازمان ملل به کار در استان شرقی افغانستان، ننگرهار، “نگرانی های جدی” خود را ابراز کرد.

سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد در افغانستان نگرانی جدی خود را از اینکه کارمندان زن ملی سازمان ملل از گزارش دادن به کار در ولایت ننگرهار منع شده است، ابراز می کند.

سازمان ملل متحد به طالبان هشدار داد که کمک های نجات دهنده بدون کارمندان زن در خطر خواهد بود زیرا اکثر کارکنان سازمان بین المللی زن هستند.

به گزارش خامه پرس، سازمان ملل متحد در توییتر خود نوشت: «ما به مقامات رسمی یادآوری می کنیم که نهادهای سازمان ملل نمی توانند بدون کارمندان زن کمک های نجات دهند.»

سازمان‌های بین‌المللی، از جمله سازمان ملل، بارها نگرانی‌های خود را در مورد محرومیت زنان از بخش کمک‌ها ابراز کرده‌اند و گفته‌اند که بدون کارکنان زن، سازمان‌ها نمی‌توانند به زنان نیازمند دسترسی پیدا کنند.

طالبان از زمان به قدرت رسیدن در افغانستان در اوت 2021، ممنوعیت هایی را برای زنان و دختران وضع کرده است و آنها را از تحصیل و اشتغال باز می دارد.

طالبان ابتدا دختران را از رفتن به مکتب بعد از صنف ششم منع کردند. در دسامبر 2022، یک فرمان زنان افغان را از تحصیلات عالی و همکاری با سازمان های غیر دولتی ملی و بین المللی منع کرد.

به گزارش خامه پرس، محدودیت های سرکوبگرانه بر زنان با انتقاد گسترده سازمان های ملی و بین المللی مواجه شده است که هشدار می دهند کمک های بشردوستانه به نیازمندترین مردم افغانستان را مختل می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)