چین فاش می‌کند که آیا لیتوانی را به خاطر تایوان “مجازات” خواهد کرد – RT World News

پس از آن که این کشور کوچک دریای بالتیک با افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در ویلنیوس موافقت کرد، وزارت امور خارجه چین به لیتوانی حمله کرد. پکن می گوید که سیاست چین واحد خود را تضعیف می کند.

پکن از اینکه لیتوانی به تایوان اجازه داد تا «دفتر نمایندگی» خود در ویلنیوس را باز کند، ناامید شد. “مخالفت شدید چین و متقاعد کردن مکرر،” ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در یک نشست خبری گفت. تایوان ماموریت خود را روز قبل در ویلنیوس افتتاح کرده بود.

ادامه مطلب


پنگ شوآی: درباره ستاره تنیس چینی در مرکز طوفان بین المللی چه می دانیم؟

ژائو این اقدام را نقض اصل چین واحد خواند که به گفته او حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف می کند و در عین حال به شدت در امور داخلی آن دخالت می کند. این سخنگو به لیتوانی یادآور شد که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است و دولت پکن تنها اختیار قانونی دارد.

در مورد اینکه چین چه اقدامات لازم را انجام خواهد داد، ممکن است منتظر بمانید و ببینید. طرف لیتوانیایی هر چه بکارد درو خواهد کرد.

در یک “هشدار شدید” ژائو سپس به مقامات تایوانی اضافه کرد «جستجوی استقلال تایوان» با جلب حمایت خارجی، تلاشی کاملاً نادرست است که محکوم به شکست است.»

در ماه اوت، لیتوانی اعلام کرد که این پایگاه دیپلماتیک نامگذاری خواهد شد “دفتر نمایندگی تایوان” خشم چین شعبه های دیپلماتیک تایوان – در کشورهایی که با مقامات جزیره روابط واقعی دارند – معمولاً نامیده می شوند. “دفاتر اقتصادی و فرهنگی تایپه.”

چین از لیتوانی خواست سفیر خود را از چین فرا بخواند که این کار را نیز کرد. پکن سپس فرستاده خود را از کشور بالتیک خارج کرد.

مقامات چینی بارها از کشورهای غربی به ویژه بریتانیا و آمریکا خواسته اند تا از مداخله در امور داخلی پکن دست بردارند و تاکید کردند که تایوان را بخشی از چین می دانند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!