چین خواستار “حساب” در مورد جنایات ایالات متحده در افغانستان – RT World News

وزارت خارجه چین اعلام کرد که حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک در کابل شد، یک جنایت است و از جامعه جهانی خواسته است که ایالات متحده را در قبال جنایات جنگی مسئول بداند.

«در حالی که ایالات متحده در «اجلاس برای دموکراسی» از «دموکراسی» و «حقوق بشر» صحبت می‌کرد، مردم بی‌گناه افغانستان که توسط ارتش آمریکا به ضرب گلوله کشته شدند، کنار گذاشته شدند و خانواده‌هایشان جایی برای شکایت از نارضایتی‌هایشان نداشتند.» وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه در پکن به خبرنگاران گفت.

وانگ افزود که این که ایالات متحده از مجازات عاملان آن خودداری کرده است، حتی ظالمانه تر است. وی در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم پنتاگون مبنی بر عدم تنبیه هر کسی که در حمله هواپیمای بدون سرنشین 29 اوت به کابل که در بحبوحه تخلیه آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان آغاز شده بود، دست داشته است.

ما مداخله نظامی وحشیانه آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه را به نام «دموکراسی» و «حقوق بشر» محکوم می کنیم. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که جنایات جنگی ارتش آمریکا در کشتار غیرنظامیان بی‌گناه در سراسر جهان را بررسی کرده و آن را پاسخگو بداند.» وانگ گفت.

عدالت ممکن است به تأخیر بیفتد، اما منکر آن نمی شود. دورانی که آمریکا به بهانه به اصطلاح «دموکراسی» و «حقوق بشر» در جهان خودسرانه عمل می کرد به پایان رسیده است.


حمله هواپیمای بدون سرنشین که کودکان را کشت تا مجازات نشوند - پنتاگون

پنتاگون هفته ها اصرار داشت که این حمله انجام شده است “عادل” و ارتش از روش های صحیح برای هدف قرار دادن الف پیروی کرده بود “تسهیل کننده” برای گروه تروریستی دولت اسلامی استان خراسان (داعش-ک)، قبل از اعتراف به قتل زمری احمدی، کارمند خیریه و گروهی از کودکان در آنچه که آن را یک “اشتباه.”

روز دوشنبه، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که هیچ یک از افراد دخیل در این اعتصاب مجازات نمی شوند. بازرس کل نیروی هوایی که این حمله را بررسی کرد، تصمیم به تنزل مقام، مشاوره یا مجازات عاملان را به فرماندهان فرماندهی مرکزی و فرماندهی عملیات ویژه واگذار کرد.

این دو ژنرال از توصیه هرگونه مجازاتی خودداری کردند و لوید آستین، وزیر دفاع، قضاوت آنها را پذیرفت، پنتاگون رسماً در همان روز تایید کرد.

وانگ همچنین تحریم های جاری ایالات متحده علیه افغانستان را محکوم کرد و گفت که چین در حد توان خود از بازسازی این کشور حمایت کرده است. “همسایه دوستانه و دوست صمیمی.”