چین به عهد خود برای “مجازات” لیتوانی بر سر تایوان عمل می کند – RT World News

پکن پس از تعهد به اقدام تلافی جویانه در برابر اقدام لیتوانی مبنی بر گشایش “دفتر نمایندگی” تایوان در ویلنیوس، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با کشور بالتیک کاهش می دهد.

وزارت خارجه چین روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روابط دیپلماتیک چین با لیتوانی به طور رسمی به سطح کاردار کاهش می‌یابد و در عین حال از ویلنیوس به دلیل ایجاد یک توافق انتقاد می‌کند. “سابقه بد بین المللی” با دادن چراغ سبز به جزیره برای افتتاح ماموریت خود در پایتخت لیتوانی.

این وزارتخانه در ادامه ویلنیوس را به تضعیف اصل چین واحد و اصل بی طرفی در روابط دوجانبه متهم کرد و تصمیم خود برای کاهش روابط را با استناد به نیاز به توضیح داد. از حاکمیت خود و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل محافظت کند.»


چین فاش می کند که آیا لیتوانی را به خاطر تایوان

“دولت لیتوانی باید تمام عواقب ناشی از این را متحمل شود.” این وزارتخانه در حالی که از ویلنیوس خواست تا فورا اشتباهاتش را تصحیح کنید.

مهم نیست که نیروهای “استقلال تایوان” چگونه حقایق را تحریف می کنند و سیاه و سفید را معکوس می کنند، نمی توانند این واقعیت تاریخی را تغییر دهند که سرزمین اصلی و تایوان متعلق به همان چین است.” وزارتخانه تاکید کرد.

این اقدام تنها دو روز پس از حمله لفظی پکن به کشور بالتیک انجام شد و هشدار داد که عقب‌نشینی برای نزدیک شدن به تایوان قریب‌الوقوع خواهد بود. در مورد اینکه چین چه اقدامات لازم را انجام خواهد داد، ممکن است منتظر بمانید و ببینید. در آن زمان گفته شد

لیتوانی و چین درگیر مناقشه دیپلماتیک هستند و از سپتامبر تاکنون روابط خود را در سطح سفیران حفظ نکرده اند. پس از اینکه کشور بالتیک فاش کرد که در حال افتتاح سفارت تایوان است، چین سفیر خود را در ماه اوت از این کشور خارج کرد. ویلنیوس ماه بعد از آن پیروی کرد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید