ابزار هوش مصنوعی حیوانات برتر احتمال شیوع کووید را پیش‌بینی می‌کند – RT World News

دانشمندان از ابزار هوش مصنوعی برای شناسایی حیواناتی که بیشتر در معرض ابتلا و انتشار نسخه های جهش یافته کووید-19 هستند، استفاده کرده اند. این مدل هم حیوانات خانگی و هم حیوانات وحشی را به عنوان مخازن احتمالی ویروس برجسته کرد.

محققان مؤسسه مطالعات اکوسیستم کری در نیویورک با استفاده از اطلاعات مربوط به زیستگاه‌ها و ویژگی‌های بیولوژیکی مختلف، ابزار یادگیری ماشینی را توسعه دادند تا بفهمند کدام حیوانات پروتئین ACE2 خاصی را دارند که احتمالاً ویروس کرونا به آن چسبیده است.

از 5400 مورد آزمایش شده، دانشمندان آن را به 540 گونه پستانداران محدود کردند.

برخی از پیش‌بینی‌های آن قبلاً به عنوان خطرات انتقال ثبت شده‌اند، به عنوان مثال، سگ‌ها، گربه‌ها و خفاش‌ها، در حالی که حیوانات مزرعه مانند خوک‌ها و حیوانات عجیب و غریب باغ‌وحش اضافه شده‌اند.

ادامه مطلب




سایر موارد مورد انتظار عبارتند از راسوها، پانگولین های ساندا و 35 گونه خفاش – که با هم مطابق با نتایج آزمایشگاهی در بین 10 درصد حیواناتی که احتمال شیوع ویروس را دارند، رتبه بندی می شوند.

این مطالعه که در مجله Proceedings of the Royal Society منتشر شد، همچنین گاومیش‌های آبی، تعدادی از پستانداران، از جمله گوریل‌ها و 76 گونه جونده را در معرض ابتلا به عفونت قرار داد.

محققان به هوش مصنوعی یاد دادند که الگوهای بین سرعت انتقال و حدود 60 صفت زیست‌محیطی و بیولوژیکی را که توسط مطالعات قبلی جمع‌آوری شده بود، شناسایی کند، از جمله همپوشانی بین زیستگاه‌های حیوان و انسان و همچنین طول عمر، رژیم غذایی، و اندازه‌های مربوط به آنها.

پیش از این، توالی اسیدهای آمینه خاص تنها در حدود 300 گونه، از جمله حدود 143 پستاندار، ترسیم شده بود – و به گفته محققان، تشخیص اینکه کدام یک بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند، کلیدی برای پیش بینی گسترش ویروس است.

آرینجی بانرجی از دانشگاه ساسکاچوان در کانادا به New Scientist گفت که نتایج به محققان کمک خواهد کرد. “ردیابی عفونت های ویروسی و ظهور احتمالی انواع ویروس کرونا سازگار با حیوانات” سراسر دنیا. باربارا هان، که این مطالعه را رهبری می کرد، گفت که پیش بینی ها باید با نظارت سیستماتیک و مطالعات آزمایشگاهی پیگیری شود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید