چین برای “در هم شکستن” استقلال تایوان – اخبار RT World

یک مقام دفاعی در پکن هشدار داد که گسترش روابط نظامی بین ایالات متحده و تایپه “بسیار اشتباه و خطرناک” است.

ارتش چین قول داده است “قاطعانه شکستن” هرگونه جنبش جدایی طلبانه در تایوان و هشدار داد که مداخله فزاینده واشنگتن در این جزیره خودگردان، شکاف خطرناکی در روابط چین و آمریکا ایجاد کرده است.

ارتش آزادیبخش خلق (PLA) به تقویت آموزش ها و آمادگی های نظامی ادامه می دهد و قاطعانه هر شکلی از استقلال تایوان را به همراه تلاش برای مداخله خارجی در هم خواهد شکست و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع خواهد کرد. سرهنگ تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه در پکن به خبرنگاران گفت.

تان اظهارات خود را در پاسخ به طرح ایالات متحده که در اوایل ماه جاری فاش شد مبنی بر ارائه 500 میلیون دلار کمک نظامی به تایوان بیان کرد. علاوه بر این، طبق گزارش ها، پنتاگون 200 سرباز را برای ارائه آموزش نظامی به جزیره اعزام کرده است.


بلومبرگ: ایالات متحده تحویل سریع سلاح برای تایوان را آماده می کند

واشنگتن قبلاً با فروش تسلیحات به تایوان و اعزام هیئت های سیاسی به استان جدا شده چین خشم پکن را برانگیخته بود. چین مانورهای نظامی در تنگه تایوان را تشدید کرد و روابط دفاعی و اقلیمی با ایالات متحده را در اوت گذشته، پس از دیدار جنجالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره قطع کرد. چین تایوان را بخشی از قلمرو مستقل خود می‌داند، ادعایی که دولت آمریکا مدت‌هاست بدون تایید آن را پذیرفته است.

افزایش روابط دفاعی واشنگتن و تایپه “پایه روابط چین و آمریکا را متزلزل کرد و صلح و ثبات را در سراسر تنگه تایوان تضعیف کرد.” تان گفت. “این یک حرکت بسیار اشتباه و خطرناک است.”

تان موضوع تایوان را نامید اولین خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین با آمریکا وی از واشنگتن خواست به سیاست دیرینه چین واحد خود که جمهوری خلق چین (PRC) را تنها دولت قانونی چین از جمله تایوان می شناسد، پایبند باشد.

“تاریخ نباید برعکس شود” سخنگوی دفاع گفت. وی افزود: رهبران چین به مقامات تایوانی هشدار داده اند که هرگونه تلاش برای استقلال طلبی با اتکا به ایالات متحده یک اقدام است. “بن بست.”


چین آمریکا را به خاطر تایوان سرزنش کرد

تان همچنین در اوایل ماه جاری به بیانیه افسر ارشد نظامی ایالات متحده، رئیس ستاد مشترک، مارک میلی، که قول داده بود واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از تشکیل یک اتحاد نظامی استراتژیک چین و روسیه انجام خواهد داد، پاسخ داد. چین و روسیه عمیق تر بر این اساس همکاری می کنند “عدم تعهد” و “عدم تقابل” تان گفت. این تلاش ها به محافظت کمک خواهد کرد “عدالت و عدالت بین المللی” وی افزود: ضمن حفظ امنیت و ثبات.

اگر کسی به تنهایی دیگران را قضاوت کند، به تفکرات محدود و قدیمی اتحاد جنگ سرد پایبند باشد، به چین نگاه کند و روابط چین و روسیه را با نگرانی ارزیابی کند، فرض و استدلال اشتباه است. تان گفت. به طور طبیعی، آنها نمی توانند به قضاوت درستی برسند.»