چین «اعتبار» اعضای G7 را زیر سوال می برد — RT World News

وزارت امور خارجه چین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه بین‌الملل با قوانین غرب‌گرایانه ارائه شده توسط گروه 7 مطابقت نخواهد کرد و به گروه تحت رهبری آمریکا اجازه تسلط بر امور جهان را نخواهد داد.

چین هرگز قوانین به اصطلاح تحمیل شده توسط عده معدودی را نخواهد پذیرفت. جامعه بین المللی قوانین غربی تحت سلطه G7 را که به دنبال تقسیم جهان بر اساس ایدئولوژی ها و ارزش هاست، نمی پذیرد و نخواهد پذیرفت. بیانیه خوانده شد

وزارت امور خارجه در ادامه این گروه را متهم کرد که به نمایندگی از آن اقدام می کنند “اول آمریکا” سیاست ها و تلاش برای تحمیل اراده خود بر دیگران. این به سادگی نشان می دهد که اعتبار بین المللی چقدر برای G7 کم است. وزارت گفت.

آن روزها گذشته است که تعداد انگشت شماری از کشورهای غربی می توانند عمداً در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند و در امور جهانی دستکاری کنند.

گروه هفت یک باشگاه غیررسمی متشکل از ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن است. در جلسات سالانه G7 معمولاً مقاماتی که نماینده اتحادیه اروپا هستند نیز حضور دارند.


هشدار سازمان ملل در مورد تقسیم جهان به دو بخش

در بیانیه مشترکی که روز شنبه در اجلاس هیروشیما ژاپن به تصویب رسید، گروه 7 اتهامات متعددی از جمله سرقت فناوری را با هدف پکن فهرست کرد. “اجبار اقتصادی” و نقض حقوق بشر در خانه. این گروه گفت که به شدت مخالف است “هر گونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود با زور” در اطراف تایوان و در دریای چین جنوبی.

پکن با گفتن آن پاسخ داد “امور مربوط به هنگ کنگ، سین کیانگ و تبت صرفاً امور داخلی چین است.” چین گروه 7 را متهم کرد که با ارائه دادن صلح در منطقه را به خطر می اندازد حمایت از نیروهای «استقلال تایوان»

اگرچه اعضای G7 از برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان خودداری می کنند، ایالات متحده به تایپه تسلیحات فروخته و قول داده است که از آن در برابر حمله احتمالی از سرزمین اصلی دفاع کند. سیاستمداران ایالات متحده همچنین با مقامات تایوان ملاقات کرده اند که باعث انتقاد شدید پکن شده است که مخالف هرگونه تماس دیپلماتیک با مقامات تایپه است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: