چین آمریکا را به بی ثبات کردن شبه جزیره کره متهم می کند – RT World News

اوایل این هفته، واشنگتن و سئول بر سر استقرار زیردریایی‌های اتمی آمریکایی در منطقه برای بازدارندگی کره شمالی توافق کردند.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که برنامه های آمریکا برای ارسال زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای به کره جنوبی احتمالا تنش ها را در منطقه تشدید خواهد کرد. اوایل این هفته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به همراه همکار کره جنوبی خود، یون سوک یول، استقرار این نیروها را اعلام کرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز پنجشنبه در صحبت با مطبوعات گفت که “آمریکا برای تحقق منافع ژئوپلیتیکی خود و بی توجهی به امنیت منطقه اصرار داشت که از موضوع شبه جزیره برای ایجاد تنش استفاده کند.

او در ادامه واشنگتن را متهم کرد که در ذهنیت جنگ سرد گیر افتاده است و همچنین سیستم منع اشاعه هسته ای و تلاش برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را تضعیف می کند.

روز چهارشنبه، رئیس جمهور بایدن، همتای کره جنوبی خود را در کاخ سفید پذیرفت، جایی که رهبران دو کشور «بیانیه واشنگتن» را رونمایی کردند.


بایدن کره شمالی را به نابودی تهدید کرد

رئیس دولت آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که «بازدارندگی گسترده” در برابر “تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالیبعد هسته ای نیز خواهد داشت.

ما بازدیدهایی خواهیم داشت – بازدید بندری از زیردریایی های هسته ای و مواردی از این قبیل،بایدن اظهار داشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که برای اطمینان ازحتی همکاری نزدیک تر، مشورت نزدیک تردو کشور همچنین بر سر ایجاد نهادی به نام گروه مشورتی هسته‌ای توافق کردند.

بایدن استدلال کرد که صلح در شبه جزیره کره قابل دستیابی است.از طریق برتری نیروهای غالب.

پیونگ یانگ از ابتدای سال 2022 بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است و تنها در این ماه اولین موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد و یک پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرده است.

واشنگتن و سئول افزایش فعالیت‌های نظامی کره شمالی را یک تهدید امنیتی می‌دانند و در پاسخ به آن تمرینات مشترک خود را در شبه جزیره افزایش داده‌اند.

کره شمالی نیز به نوبه خود مدعی است که برنامه موشکی این کشور ماهیت دفاعی دارد و جنوب و آمریکا را به طراحی حمله متهم می کند. این کشور همچنین به شدت به مانورهای دفاعی مشترک واشنگتن و سئول اعتراض کرده و آنها را تحریک آمیز توصیف کرده است.