چگونه بانک ها و فدرال رزرو برای نکول ایالات متحده آماده می شوند

چگونه بانک ها و فدرال رزرو برای نکول ایالات متحده آماده می شوند - و هرج و مرج برای دنبال کردن

برنامه ریزی روز قیامت به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات جو بایدن و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان است

هیوستون:

تشکیل اتاق‌های جنگ، برنامه‌ریزی کمک‌های مالی سریع و بالا بردن زنگ خطر آتش سوزی: اینها چند راه هستند که بزرگترین بانک‌ها و تنظیم‌کننده‌های مالی برای نکول احتمالی بدهی ایالات متحده آماده می‌شوند.

برایان مونیهان، مدیر عامل بانک آمریکا، دومین وام دهنده بزرگ کشور، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “شما امیدوارید که این اتفاق نیفتد، اما امید یک استراتژی نیست – پس برای آن آماده شوید.”

برنامه ریزی رستاخیز واکنشی به عدم پیشرفت در مذاکرات بین جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان درباره افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری است – دور دیگری از مذاکرات در 16 می 2023 انجام شد. بدون افزایش سقف بدهی، ایالات متحده نمی تواند پول بیشتری برای پوشش صورتحساب های خود قرض کند – که همه آنها قبلاً توسط کنگره موافقت شده است – و از نظر عملی این به معنای نکول است.

در صورت وقوع نکول چه اتفاقی می‌افتد، یک سوال باز است، اما اقتصاددانان – از جمله من – عموماً انتظار دارند که هرج و مرج مالی با خشک شدن دسترسی به اعتبار و افزایش سریع هزینه‌های استقراض برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان رخ دهد. یک رکود شدید و طولانی مدت اقتصاد جهانی کاملاً تضمین شده است و شهرت ایالات متحده و دلار به عنوان چراغ های ثبات و امنیت بیشتر خدشه دار می شود.

اما چگونه برای رویدادی آماده می‌شوید که بسیاری انتظار دارند بدترین رکود جهانی از دهه 1930 را ایجاد کند؟

آماده شدن برای وحشت

جیمی دیمون، که جی‌پی مورگان چیس، بزرگترین بانک ایالات متحده را اداره می‌کند، به بلومبرگ گفت که در حال تشکیل یک اتاق جنگ هفتگی برای بحث در مورد نکول احتمالی و نحوه واکنش بانک است. به احتمال زیاد با نزدیک شدن به اول ژوئن – تاریخی که ممکن است پول نقد ایالات متحده تمام شود – این جلسات بیشتر شود.

دیمون طیف گسترده ای از اثرات اقتصادی و مالی را که گروه باید در نظر بگیرد، مانند تأثیر بر “قراردادها، وثیقه ها، اتاق های پایاپای، مشتریان” – اساساً در هر گوشه ای از سیستم مالی – در داخل و خارج از کشور توصیف کرد.

او گفت: «فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد – زیرا فاجعه‌بار می‌شود، و هرچه به آن نزدیک‌تر شوید، دچار وحشت می‌شوید».

آن وقت است که تصمیم گیری منطقی جای خود را به ترس و بی منطقی می دهد. بازارهایی که تحت تأثیر این احساسات قرار گرفته اند، هرج و مرج هستند و زخم های اقتصادی پایداری بر جای می گذارند.

بانک‌ها جزئیات زیادی از نحوه واکنش خود را فاش نکرده‌اند، اما می‌توانیم سرنخ‌هایی از نحوه واکنش آنها به بحران‌های گذشته، مانند بحران مالی در سال 2008 یا افزایش سقف بدهی در سال‌های 2011 و 2013 به دست آوریم.

یکی از راه‌های مهمی که بانک‌ها می‌توانند آماده شوند، کاهش قرار گرفتن در معرض اوراق بهادار خزانه‌داری است – که برخی یا همه آن‌ها می‌توانند به محض اینکه ایالات متحده توانایی خود را برای پرداخت تمام صورت‌حساب خود تمام کند، نکول در نظر گرفته شوند. تمام بدهی های ایالات متحده به عنوان اسناد خزانه داری یا اوراق قرضه نامیده می شود.

ارزش خزانه داری در صورت نکول به احتمال زیاد سقوط می کند، که می تواند ترازنامه بانک ها را بیش از پیش تضعیف کند. بحران اخیر بانکی، در واقع، عمدتاً ناشی از کاهش ارزش بازار اوراق بهادار خزانه‌داری به دلیل افزایش شدید نرخ‌های بهره در سال گذشته بود. و یک نکول تنها باعث بدتر شدن این مشکل می شود، زیرا نزدیک به 190 بانک از مارس 2023 در معرض خطر شکست قرار دارند.

یکی دیگر از استراتژی هایی که بانک ها می توانند برای محافظت از قرار گرفتن در معرض فروش خود در خزانه داری استفاده کنند، خرید معاوضه های نکول اعتباری است، ابزارهای مالی که به سرمایه گذار اجازه می دهد ریسک اعتباری را جبران کند. داده‌ها نشان می‌دهند که این اتفاق در حال حاضر رخ داده است، زیرا هزینه محافظت از بدهی‌های دولت آمریکا در برابر نکول بیشتر از برزیل، یونان و مکزیک است که همگی چندین بار نکول کرده‌اند و رتبه‌بندی اعتباری بسیار پایین‌تری دارند.

اما خرید سوآپ‌های پیش‌فرض اعتباری با قیمت‌های بالاتر، سومین اقدام پیشگیرانه کلیدی را برای بانک‌ها محدود می‌کند: نگه داشتن موجودی نقدی خود تا حد امکان تا آن‌که قادر و آماده مقابله با هر اتفاقی در یک نکول باشد.

حفظ لوله کشی مالی

گروه‌های صنعت مالی و تنظیم‌کننده‌های مالی نیز یک پیش‌فرض بالقوه را با چشم‌اندازی برای حفظ عملکرد سیستم مالی به بهترین شکل ممکن بررسی کرده‌اند.

به عنوان مثال، انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی، کتاب بازی خود را به روز می کند تا نحوه ارتباط بازیگران در بازار خزانه داری در صورت نکول را دیکته کند.

و فدرال رزرو، که به طور گسترده مسئول تضمین ثبات مالی است، بیش از یک دهه است که در مورد نکول ایالات متحده فکر می کند. یکی از این موارد در سال 2013 رخ داد، زمانی که جمهوری خواهان خواستار حذف قانون مراقبت مقرون به صرفه در ازای افزایش سقف بدهی شدند. در نهایت، جمهوری‌خواهان تسلیم شدند و یک روز قبل از اینکه انتظار می‌رفت پول نقد آمریکا تمام شود، محدودیت را افزایش دادند.

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که مقامات فدرال رزرو در آن زمان داشتند، بر اساس متن جلسه ای که اخیراً علنی شده است، این است که خزانه داری ایالات متحده دیگر قادر به دسترسی به بازارهای مالی برای «پرداخت» بدهی های سررسید شده نخواهد بود. در حالی که رسیدن به سقف فعلی مانع از صدور بدهی جدید ایالات متحده به بیش از 31.4 تریلیون دلار می شود، دولت همچنان باید بدهی های موجود را در زمان سررسید به بدهی جدید تبدیل کند. برای مثال، در 15 مه 2023، دولت فقط کمتر از 100 میلیارد دلار اسکناس و اوراق قرضه منتشر کرد تا جایگزین بدهی سررسید شده و افزایش نقدینگی شود.

خطر این است که خریداران بسیار کمی در یکی از حراج‌های روزانه بدهی دولت وجود داشته باشند – که در آن سرمایه‌گذاران از سراسر جهان برای خرید اسناد خزانه و اوراق قرضه پیشنهاد می‌دهند. اگر این اتفاق بیفتد، دولت باید از پول نقد خود برای بازپرداخت سرمایه‌گذارانی که بدهی‌های سررسید دارند استفاده کند.

این امر میزان پول نقد موجود برای پرداخت‌های تامین اجتماعی، دستمزد کارکنان فدرال و موارد بی‌شماری دیگر را کاهش می‌دهد که دولت بیش از 6 تریلیون دلار در سال 2022 صرف آن کرده است.

برای کاهش این خطر، فدرال رزرو اعلام کرد که می تواند بلافاصله به عنوان آخرین خریدار خزانه داری وارد عمل شود، به سرعت نرخ های وام خود را کاهش دهد و هر گونه بودجه مورد نیاز را برای جلوگیری از سرایت مالی و سقوط فراهم کند. فدرال رزرو امروز نیز احتمالاً همین گفتگوها را انجام می دهد و اقدامات مشابهی را آماده می کند.

یک فاجعه خودخواسته

در نهایت، امیدوارم کنگره همان کاری را انجام دهد که در هر ترس از سقف بدهی قبلی انجام داده است: افزایش سقف.

این بحث‌های بحث‌انگیز بر سر برداشتن آن بسیار عادی شده است، حتی در شرایطی که قانون‌گذاران هر دو طرف در مورد افزایش بدهی فدرال و نیاز به مهار هزینه‌های دولت ابراز نگرانی می‌کنند. حتی زمانی که این بحث‌ها منجر به تلاش‌های دو حزبی برای مهار هزینه‌ها می‌شود، همانطور که در سال 2011 انجام شد، تاریخ نشان می‌دهد که آنها شکست می‌خورند، همانطور که Autumn Engebretson و من اخیراً در بررسی آن قسمت توضیح دادیم.

به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که بانک‌ها برای چنین نتیجه‌ای آماده می‌شوند، صحبت درباره آسیب‌های جدی است که افزایش سقف نه تنها به شرکت‌های آنها بلکه به همه افراد دیگر نیز وارد می‌شود. این فشار بر رهبران سیاسی برای دستیابی به توافق را افزایش می دهد.

به سؤال اصلی من برگردم، چگونه برای چنین فاجعه ای خودخواسته آماده می شوید؟ پاسخ این است که هیچ کس نباید مجبور باشد.گفتگو

(نویسنده:جان دبلیو دایموند، مدیر مرکز امور مالی عمومی در موسسه بیکر، دانشگاه رایس)

(بیانیه افشا: جان دبلیو دایموند برای هیچ شرکت یا سازمانی که از این مقاله بهره می‌برد، کار نمی‌کند، مشاوره نمی‌دهد، سهام آن را ندارد یا از آن کمک مالی دریافت نمی‌کند، و هیچ وابستگی مرتبطی را فراتر از انتصاب علمی خود فاش نکرده است.)

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)