کشف سگ پنهان در نقاشی پابلو پیکاسو متعلق به سال 1900، موزه Say US

کشف سگ پنهان در نقاشی پابلو پیکاسو متعلق به سال 1900، موزه Say US

لو مولن د لا گالت اثر پابلو پیکاسو

در نقاشی پابلو پیکاسو “Le Moulin de la Galette” در سال 1900، تصویری از یک سگ در زیر لایه‌های رنگ کشف شده است. برای چندین دهه، سگ لپ شایان ستایشی که کنار یک میز با چند مشروب نوشیده شده بود، مورد توجه نبود.

این نقاشی که تا 6 آگوست در موزه گوگنهایم در نیویورک به نمایش گذاشته می شود، بخشی از نمایشگاه 10 قطعه ای “پیکاسو جوان در پاریس” است که برخی از کارهای اولیه این هنرمند اسپانیایی را در زمانی که در فرانسه زندگی می کرد، نشان می دهد. نیویورک تایمز گزارش شده است. گوگنهایم از یافتن یک سگ نیش در مواد مطبوعاتی خود برای نمایش خبر داد.

با توجه به الف CNN گزارش، محافظان گوگنهایم، با همکاری کارشناسان در موزه هنر متروپولیتن و گالری ملی هنر در واشنگتن دی سی، با استفاده از فلورسانس اشعه ایکس به این کشف دست یافتند. سگ اکنون به لطف آن اسکن ها به وضوح دیده می شود. ممکن است این یک اسپانیل کاوالیر کینگ چارلز باشد که یک روبان قرمز به دور گردن خود می‌بندد.

جولی بارتن، محافظ نقاشی در گوگنهایم به سی‌ان‌ان گفت: «برای من جالب بود که او با عجله روی این سگ نقاشی می‌کرد، که می‌توانست جنبه نسبتاً قانع‌کننده‌ای از ترکیب بندی باشد.

وقتی از او پرسیدند چرا پیکاسو سگ را حذف کرد؟ خانم بارتن گفت ممکن است به این دلیل باشد که روبان بسیار “فریبنده” بوده و چشم را از رقصندگان تاری که در پس زمینه حرکت می کنند منحرف می کند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، مگان فونتانلا، متصدی موزه گوگنهایم، گفت که کشف سگ پنهان شده در نقاشی “تعجب و لذت” بود.

او می‌گوید: «وقتی شروع به تجزیه و تحلیل یک عکس می‌کنیم، اغلب نمی‌دانیم که قرار است چیزی بسیار جالب و فریبنده مانند یک سگ پیدا کنیم.»