چه چیزی منجر به ازدحام جمعیت یمن شد که ۸۵ نفر را کشت

شلیک گلوله، جرقه های الکتریکی: چه چیزی منجر به ازدحام در یمن شد که منجر به کشته شدن 85 نفر شد

شاهدان عینی گفتند که حوثی‌های مسلح در تلاش برای کنترل جمعیت تیراندازی کردند.

صنعا، یمن:

دست کم 85 نفر در ازدحام جمعیت در جریان یک مراسم خیریه در مدرسه ای در صنعا پایتخت یمن کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی، صدها نفر در این مدرسه جمع شده بودند تا هر کدام 5000 ریال یمن (1642 روپیه) کمک مالی دریافت کنند.

این ازدحام در جریان توزیع کمک های خیریه کسبه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان رخ داد.

شاهدان عینی گفتند که حوثی‌های مسلح در تلاش برای کنترل جمعیت تیراندازی به هوا کردند و ظاهراً به سیم برق برخورد کردند و باعث انفجار آن شدند. این باعث وحشت شد و مردم شروع به کوبیدن کردند.

به گفته یک مقام حوثی، پس از ازدحام جمعیت در منطقه باب الیمن پایتخت، دست کم “85 کشته و بیش از 322 زخمی شدند”.

فیلم پخش شده از تلویزیون المسیره اجساد را در سراسر مجتمع نشان می دهد که پس از پاکسازی منطقه با صندل و تکه های لباس پر شده بود.

مدرسه پلمپ شده و حتی خانواده ها از ورود به مدرسه منع شده اند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در صنعا نیز جمعیت زیادی را دید که در ورودی بیمارستان فرود آمدند.

بیش از هشت سال جنگ داخلی در یمن آنچه را که سازمان ملل متحد به عنوان یکی از بدترین تراژدی های بشردوستانه در جهان توصیف می کند، به راه انداخته است.

این درگیری در سال 2014 آغاز شد، زمانی که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران صنعا را تصرف کردند و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را بر آن داشت تا سال بعد برای حمایت از دولت شناخته شده بین المللی مداخله کند.

از زمان آتش بس شش ماهه با میانجیگری سازمان ملل در سال گذشته، حتی پس از انقضای آن در اکتبر، درگیری ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.