دونالد ترامپ برای اولین بار پس از حمله به کاپیتول هیل به اینستاگرام بازگشت

دونالد ترامپ برای اولین بار پس از حمله به کاپیتول هیل به اینستاگرام بازگشت

آقای ترامپ از این پلتفرم برای فروش نسخه دوم کارت های تجارت دیجیتال خود استفاده کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه، اولین بار پس از حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021، به اینستاگرام بازگشت. طبق گزارشی در گاردین، حمله به کنگره منجر به تعلیق وی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ شد.

آقای ترامپ از این پلتفرم برای فروش نسخه دوم کارت های تجارت دیجیتال خود استفاده کرد. این پروژه که زمانی که برای اولین بار در دسامبر 2022 راه اندازی شد به شدت مورد تمسخر قرار گرفت، در کمتر از یک روز 44000 نسخه فروخت و 4.5 میلیون دلار سود کرد.

همچنین لازم به ذکر است که آقای ترامپ پیش از این در نتیجه دستگیری در نیویورک به دلیل 34 فقره جعل سوابق تجاری که به پرداخت های پولی او به ستاره فیلم های بزرگسالان استورمی دانیلز مرتبط است، از جمع آوری کمک های مالی در این ماه سود برده است.

او در اولین پست اینستاگرامی خود پس از بازگشت، تصویری از خود در حالی که زنگ آزادی را در مقابل ستاره ها و راه راه ها و غروب خورشید در دست گرفته بود قرار داد.

رئیس جمهور سابق در پست دوم خود که عکسی از خود را در لباس ابرقهرمان و پرچم آمریکا به عنوان شنل او نشان می داد، نوشت: “امیدوارم همه متوجه شوند، و مطمئن هستم که اخبار جعلی متوجه نمی شوند، من هستم. قیمت کارت‌های معاملاتی مانند دفعه قبل باقی می‌ماند، حتی اگر آنها چندین بار بیشتر فروخته می‌شوند (به آن بازار می‌گویند!) و تقریباً بلافاصله فروخته شد، زیرا می‌خواهم طرفداران و حامیانم پول در بیاورند و لذت ببرند. می‌توانستم قیمت را بسیار بالاتر ببرم، و فکر می‌کنم هنوز هم خوب می‌فروخت، و پول بیشتری نصیبم می‌شد، اما من این کار را انتخاب نکردم. «آدم خوب» به من داده نخواهد شد. اعتبار؟”

متا، شرکت مادر اینستاگرام، فیس‌بوک و واتساپ، ممنوعیت چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا را در ژانویه لغو کرد. این شرکت گفت که او با “تخمین مجازات برای تکرار تخلفات” روبرو خواهد شد. این شرکت گفت: «در صورتی که آقای ترامپ محتوای نقض‌کننده بیشتری را پست کند، محتوا حذف خواهد شد و بسته به شدت نقض، بین یک ماه تا دو سال تعلیق خواهد شد.»

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، ممنوعیت آقای ترامپ را در نوامبر سال گذشته لغو کرد. با این حال، او به پلتفرم بازنگشته است و همچنان به پست های خود در پلتفرم رسانه اجتماعی Truth Social ادامه می دهد.