پیگرد قانونی دونالد ترامپ او را به بازی انتخاباتی – RT World News سوق داد

رئیس جمهور سابق درست است که ایالات متحده را “ملت در حال انحطاط” توصیف می کند و او نشانه اصلی این افول است.

سخنرانی 25 دقیقه‌ای دونالد ترامپ که روز چهارشنبه در محوطه مار-آ-لاگو او پس از کیفرخواست او به اتهام جنایت در نیویورک ایراد شد، نشان دهنده بازگشت چشمگیر او به مرکز سیاست آمریکا است.

ترامپ پس از کسادی چند سال گذشته، اکنون با انتقام به بازی بازگشته است – به لطف تصمیم آلوین براگ، دادستان کل نیویورک برای متهم کردن او به 34 فقره جعل سوابق تجاری. تصمیم بحث برانگیز براگ برای محاکمه ترامپ ممکن است یکی از مهم ترین قضاوت های نادرست یک مقام دولتی در تاریخ اخیر آمریکا باشد.

سخنرانی ترامپ در روز چهارشنبه یک عملکرد شجاعانه بود. با لحن آخرالزمانی – “کشور ما به جهنم می رود” – ترامپ تصویری از آمریکای فاسد، جنایت‌زده و ضعیف ترسیم کرد که احمقانه یک درگیری خطرناک و غیرضروری را در اوکراین ترویج می‌کرد و به سمت خود ویرانگری می‌رفت. ترامپ تاکید کرد که ایالات متحده یک “ملتی در حال شکست… ملتی در حال زوال.»

خود ترامپ در مرکز این پیش‌بینی شوم قرار دارد و خود را تنها سیاستمداری معرفی می‌کند که می‌تواندکشور ما را نجات دهدوی مدعی شد، برای جلوگیری از این امر، نخبگان مسئول وضعیت فعلی افول آمریکا، از جمله دموکرات‌ها، اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری، جورج سوروس، فیسبوک و توییتر، اکنون توطئه کرده‌اند تا از یک سیستم حقوقی فاسد برای خنثی کردن استفاده کنند. انتخاب مجدد او “آنها نمی توانند ما را در صندوق های رای کتک بزنند، بنابراین سعی می کنند ما را از طریق قانون کتک بزنند.” او گفت.


اکثر جمهوری خواهان از ترامپ به عنوان نامزد 2024 حمایت می کنند - نظرسنجی

جای تعجب نیست که ترامپ خشم مخرب خود را متوجه سیستم حقوقی آمریکا کند. او همیشه حکومت قانون را تحقیر کرده است. چه کسی می تواند رجز خوانی او را به انباشته شدن دادگاه عالی و محکومیت بعدی منصوبان خود در زمانی که آنها از تأیید قانونی ادعای او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 خودداری کردند، فراموش کند؟ اما در این سخنرانی بیش از هر زمان دیگری پیش رفت.

در مورد اتهامات وارده توسط دادستان کل براگ، ترامپ ادعا کرد که «موردی وجود ندارد“و آن براگ – که او مارک “یک جنایتکار” – می دانست که موردی وجود ندارد. وی قاضی رسیدگی کننده به این پرونده را «قاضی متنفر ترامپ با همسری که از ترامپ متنفر بود… دخترش برای کامالا هریس کار می کرد.به گفته رئیس جمهور سابق، کل دادستان چیزی است.درست از اتحاد جماهیر شوروی قدیمی.»

با این حال، محکومیت ترامپ از سیستم حقوقی به همین جا ختم نشد. وی ضبط اسناد از مار-آلاگو توسط FBI را چنین توصیف کرد “غیر مجاز” و بخشی از کمپین “آزار و اذیت” و “آزار و اذیت” علیه او و خانواده اش.

رئیس‌جمهور سابق تحقیقات در مورد روش‌های کلاه‌برانگیز شرکت‌های ترامپ در نیویورک را رد کرد. “آزار و شکنجه نه تحقیق” و دادستان کل لتیسیا جیمز را متهم کرد که “برعکس نژادپرست” و ابزار دموکرات هاست.

ترامپ در ادامه دادستان کل آتلانتا را که در حال حاضر در رابطه با تقلب انتخاباتی ادعایی در انتخابات 2020 از او تحقیق می کند، توصیف کرد:دادستان کل دموکرات نژادپرست.»

به گفته ترامپ، پیگرد براگ، یورش اف‌بی‌آی به مار-آ-لاگو و دیگر تحقیقات در حال انتظار، همه جنبه‌های یک توطئه حقوقی گسترده هستند.سیستم قضایی ما بی قانون شده است” – طراحی شده برای از بین بردن چشم انداز او برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور در سال 2024.

این معیاری برای افول غیرقابل برگشت آمریکا به عنوان یک لیبرال دموکراسی فعال است که فردی که علناً چنین نظراتی را بیان می کند می تواند نامزد جدی برای ریاست جمهوری باشد. تشویق ترامپ به شورش های 6 ژانویه و تلاش های پیگیر او برای براندازی نتیجه انتخابات 2020 ثابت کرد که او نسبت به روند دموکراتیک تحقیر مطلق داشت. سخنرانی این هفته ثابت می کند که او تحقیر مشابهی نسبت به نظام حقوقی و حاکمیت قانون دارد. هیچ رئیس جمهور قبلی آمریکا – حتی ریچارد نیکسون در تاریک ترین روزهایش – حتی به فکر چنین رفتاری نمی افتاد.


ترامپ به اتهامات جنایی نیویورک پاسخ داد

دو جنبه دیگر از سخنرانی ترامپ قابل توجه است. او انتقاد استاندارد خود از جو بایدن و دموکرات‌ها را تکرار کرد که آمریکا را نابود کرده و آن را به یک مایه خنده جهانی تقلیل داده‌اند – تمرکز بر مهاجرت غیرقانونی، افزایش جرم و جنایت در شهرهای بزرگ، تورم و تضعیف ارتش. او خانواده بایدن را چنین توصیف کرد:جنایتکاران و کلاهبرداران» و بسیاری از تخلفات هانتر بایدن و این حقیقت که او تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته بود را انجام داد.

مهمتر از آن، ترامپ به شدت از دخالت آمریکا در درگیری در اوکراین انتقاد کرد. او ادعا می کند که اگر او رئیس جمهور بود، درگیری هرگز رخ نمی داد، و او تاکید کرد که بایدن در معرض خطر تحریک یک “تمام جنگ هسته ای.» او همچنین بایدن را به دلیل ایجاد نزدیکی بین روسیه و چین که موقعیت آمریکا را در سطح جهانی تضعیف کرده است، مقصر دانست.

شکی نیست که چشم انداز ترامپ برای پیروزی در نامزدی جمهوری خواهان و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 توسط دادستانی براگ تقویت شده است.

نظرسنجی‌های این هفته نشان می‌دهد که ترامپ نسبت به ران دیسانتیس به عنوان نامزد مورد نظر جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری برتری دارد، در حالی که سایر نامزدها از جمله مایک پنس و نیکی هیلی عملاً هیچ حمایتی را کسب نکرده‌اند. اکنون مشخص است که مسابقه اولیه یک مسابقه دو اسب خواهد بود.

می توان انتظار داشت که برتری ترامپ بر دیسانتیس افزایش یابد، به خصوص اگر پیگرد قانونی براگ شکست بخورد. و یک پیگرد نامناسب می تواند به خوبی ترامپ را در سال 2024 به کاخ سفید بکشاند.

توجه به این نکته مهم است که دادستان ها باید ثابت کنند که ترامپ شخصاً اسناد مختلفی را به قصد کلاهبرداری جعل کرده است. کارکنانی که قبلاً با او کار کرده‌اند می‌گویند که او از نوشتن هر چیزی بیزار است، بنابراین اثبات اینکه او شخصاً مسئول جعل اسناد بوده و قصد لازم را داشته است، کار آسانی نخواهد بود. بسیاری از کارشناسان حقوقی، از جمله مخالفان ترامپ، در مورد اینکه آیا پیگرد براگ منجر به محکومیت خواهد شد یا خیر ابراز تردید کرده اند.


ترامپ در سخنرانی مارآ لاگو دستگیری را محکوم کرد

جالب است که ببینیم آیا ترامپ به دنبال به تعویق انداختن پیگرد قانونی براگ است یا تسریع در آن. در هر صورت، او از پیگرد قانونی استفاده می‌کند تا کمپین‌های خود را برای نامزدی جمهوری‌خواهان و ریاست‌جمهوری به راه بیندازد و هر گونه پیگرد قانونی دیگری که ممکن است علیه او انجام شود احتمالاً برای تأثیرات مشابه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که پیگرد قانونی براگ اساساً شامل موضوعات بی اهمیت است. به هر حال، آیا هیچ رئیس جمهور آمریکا در گذشته از بودجه مبارزات انتخاباتی سوء استفاده نکرده است؟ به عنوان مثال، این موضوع بسیار کمتر از تقلب انتخاباتی ادعایی در گرجستان است که ترامپ شخصاً در آن دست داشته است، همانطور که مکالمه تلفنی بدنام او با وزیر امور خارجه جورجیا نشان می دهد. اگر ترامپ در رابطه با این موضوع یا دست داشتن در شورش های 6 ژانویه تحت پیگرد قانونی قرار می گرفت، با مشکلات بسیار شدیدتری مواجه می شد.

به راحتی می توان سخنرانی مار-آ-لاگو را به عنوان هیاهوی توطئه آمیز یک عوام فریب رد کرد. با این حال، این به معنای دست کم گرفتن جدی درخواست ترامپ برای بخش قابل توجهی و رو به رشد رای دهندگان آمریکایی – یعنی همه کسانی است که از جهانی شدن عقب مانده اند. او همچنین بسیاری از جنبه‌های درشت‌تر فرهنگ عامه آمریکا را به تصویر می‌کشد، و این باعث می‌شود که لفاظی سیاسی او در آمریکای معاصر فوق‌العاده مؤثر باشد.

همچنین باید پذیرفت که بدون پشتوانه‌های تئوری توطئه، بسیاری از انتقادات ترامپ از بایدن و آمریکای معاصر اساساً درست است – و این واقعیت که ترامپ آشکارا در حل مشکلاتی که توجه‌ها را جلب می‌کند ناتوان است، انتقادات او را بی‌اعتبار نمی‌کند.

این امر به ویژه در رابطه با مخالفت ترامپ با تعهد شدید بایدن به تداوم درگیری در اوکراین بیشتر است. حمایت مردمی از ادامه کمک های بایدن به اوکراین در حال کاهش است و وعده ترامپ برای پایان دادن به مناقشه بدون شک تعداد زیادی از رای دهندگان جدید را به سمت آرمان خود جذب خواهد کرد.


رسانه ها - اتهامات علیه ترامپ افزایش یافت

انرژی ترامپ، اعتقاد به آرمان خود و توانایی مبارزات انتخاباتی کاملاً در تضاد با بایدن است – که به تدریج شکننده‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد که سیاستمداری مضطرب در حال انجام این حرکت است. هر کسی که در این مورد تردید دارد، باید سخنرانی مار-آ-لاگو ترامپ را با سخنرانی غیرقابل توجه بایدن که پس از تیراندازی اخیر در مدرسه نشویل ایراد شد، مقایسه کند.

هر اتفاقی که در سال آینده بیفتد، کاهش ظاهراً نهایی که در دهه‌های اخیر آمریکا را احاطه کرده است – به شکلی گرافیکی و نه نادرست توسط ترامپ در این هفته – قطعا ادامه خواهد داشت.

حملات مستمر ترامپ به نهادهای اساسی که زیربنای لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند، بدون شک در ماه‌های آینده تشدید خواهند شد و تنها می‌توانند این نهادهای از قبل شکننده را بیشتر تضعیف کنند و مبارزات انتخاباتی او برای ریاست‌جمهوری تنها به طور فزاینده‌ای باعث ایجاد شکاف و درشت‌تر شدن سیاست و جامعه آمریکا خواهد شد.

دونالد ترامپ درست بود که آمریکا را اینگونه توصیف کرد:ملتی در حال افول» در این هفته، اما او نگفت که بارزترین و فاحش ترین علامت آن نزول برگشت ناپذیر کسی جز شخص ترامپ نیست.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.