پکن هدف مانورهای نزدیک تایوان را توضیح می دهد – اخبار RT World

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جدایی طلبان، نه ارتش چین، تهدیدی برای صلح در منطقه هستند.

مانورهای نظامی چین در نزدیکی تایوان که هفته گذشته راه اندازی شد، نباید اینطور تلقی شود “تلافی” وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه، برای سفر رهبر جزیره، تسای اینگ ون، به ایالات متحده توضیح داد.

از وانگ در طی یک جلسه توجیهی روزانه در مورد جنگ های جنگی در تنگه تایوان و ارتباط احتمالی آن با سفر تسای به واشنگتن سوال شد. این سخنگو در پاسخ به پیشنهاد یک خبرنگار خارجی مبنی بر اینکه این رزمایش تهدیدی برای جزیره خودگردان چین است، این ادعا را نام برد. “چرند.” خطر واقعی برای صلح در منطقه ناشی از “فعالیت های تجزیه طلبانه” به گفته رسانه های محلی، او ادعا کرد که از افرادی که از استقلال تایوان از پکن حمایت می کنند.

وانگ خاطرنشان کرد که جدایی طلبی تایوانی در تضاد با «سیاست چین واحد» است که به طور گسترده توسط جامعه بین المللی حمایت می شود. وی تاکید کرد که علت استقلال تایوان با صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان ناسازگار است، بنابراین باید قاطعانه با آن مخالفت کرد.

سخنگو خبرنگاران را به اظهارات وزارت دفاع درباره رزمایش ارجاع داد. فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق پیشتر این رزمایش را مقابله ای توصیف کرده بود. اقدامات تبانی و تحریک آمیز نیروهای خارجی و نیروهای جدایی طلب «استقلال تایوان». این رزمایش روز شنبه، یک روز پس از بازگشت تسای از ایالات متحده آغاز شد و در آنجا با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران دیدار کرد.


قانونگذار آمریکا برای استقرار نیروها در تایوان باز است

تایوان به عنوان آخرین پایگاه نیروهای ملی گرا در طول جنگ داخلی چین در دهه 1940، که در آن کمونیست ها پیروز شدند، خدمت کرد. اگرچه ایالات متحده برای چندین دهه از اداره جزیره حمایت کرد، اما در سال 1979 جمهوری خلق چین را رسما به رسمیت شناخت و با آن به عنوان تنها نماینده مردم چین روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

تنش ها بین آمریکا و چین بر سر تایوان سال هاست که تشدید شده است. پکن می گوید سفرهای دولتی مقامات ایالات متحده به این جزیره و بالعکس، حاکمیت آن بر تایوان را تضعیف می کند. شعله ور شدن دیپلماتیک بزرگ در تابستان گذشته زمانی که نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کرد، آغاز شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، سنت طولانی ابهام استراتژیک را با بیان علنی این که ارتش ایالات متحده از تایوان دفاع خواهد کرد، در صورتی که چین تلاش کند تایوان را با زور تصرف کند، شکست. واشنگتن همچنین عرضه تسلیحات خود به ارتش تایوان را افزایش داده است و مدعی است که انجام این کار برای بازدارندگی پکن ضروری است.

سیاست چین اتحاد مسالمت آمیز با تایوان را به عنوان هدف اصلی خود بیان می کند. با این حال، پکن از رد اقدام نظامی برای توقف تلاش تایوان برای اعلام استقلال رسمی خودداری کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: