“پوتین من را جنایتکار جنگی نامید پس بهترین دوست من نیست”: ایلان ماسک

ایلان ماسک، «پوتین من را جنایتکار جنگی خطاب کرد، بنابراین او بهترین دوست من نیست».

ایلان ماسک این نظر را در توییتر هنگام پاسخ به یکی از کاربران بیان کرد.

ایلان ماسک، رئیس توییتر گفته است که ولادیمیر پوتین او را “جنایتکار جنگی” خوانده و تصریح کرده است که رئیس جمهور روسیه “دقیقا بهترین دوست من نیست”. دومین فرد ثروتمند جهان این مطلب را در حالی که به یکی از کاربران توییتر پاسخ داد که چرا رهبران روسیه اجازه حضور در این پلتفرم را داشتند، این توئیت را منتشر کرد. کاربر «عملیات Anonymous» تصویری از دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه منتشر کرد که در توییت خود گفت که اوکراین «ناپدید خواهد شد» زیرا «هیچکس به آن نیاز ندارد». کاربر آقای ماسک را تگ کرد و پرسید که چرا به رهبران روسیه اجازه بازگشت به پلتفرم را داده است.

آقای ماسک در پاسخ گفت: “به من گفته شده که پوتین من را به دلیل کمک به اوکراین یک جنایتکار جنگی خواند، بنابراین او دقیقا بهترین دوست من نیست. همه اخبار تا حدی تبلیغاتی است. بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند.”

این توییت باعث ایجاد اختلاف میان کاربران شد و برخی استدلال کردند که «مهم است که به همه اجازه دهیم آزادانه صحبت کنند» و برخی دیگر می‌گویند «حقیقت به شکل خالص آن تنها در ریاضیات و مهندسی تجربی یافت می‌شود».

تلگراف در گزارش روز جمعه خود گفت که توییتر دیگر دسترسی سازمان های رسانه ای دولتی روسیه را محدود نمی کند.

همچنین گفته شده که نتایج جستجو، جدول زمانی و ابزارهای توصیه توییتر “حساب ریاست جمهوری آقای پوتین، وزارت امور خارجه روسیه و سفارت بریتانیا را نشان می دهد – که همه آنها در هنگام شروع درگیری ها محدودیت هایی برای آنها اعمال کردند.”

در طول درگیری ها، آقای ماسک اغلب نظرات خود را در مورد جنگ روسیه و اوکراین بیان کرده است. دستیاران پوتین او را به خاطر پیشنهاد پیشنهادی صلح که برای روس‌ها مطلوب تلقی می‌شد، تحسین کردند و با واکنش غرب مواجه شد.

اما، در ماه ژانویه، تلویزیون روسیه از آقای ماسک انتقاد کرد، زیرا شرکت اسپیس ایکس بیش از 20000 ماهواره Starlink را به ارتش اوکراین اهدا کرد.

در همین بحث بود که ولادیمیر سولوویف مجری تلویزیون دولتی روسیه آقای ماسک را “جنایتکار جنگی” خواند. نسخه ترجمه شده این ویدئو در توییتر توسط آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر امور داخلی اوکراین.