پنتاگون پس از افشای اطلاعات در “هراس” – WaPo – اخبار RT World

گزارش شده است که مقامات غربی از سطح جزئیاتی که در مورد تلاش های جاسوسی ایالات متحده علنی شده است، ابراز شگفتی کرده اند

واشنگتن پست روز شنبه به نقل از منابع گزارش داد که افشای اسناد طبقه بندی شده اخیر در مورد برنامه ریزی جنگی واشنگتن در اوکراین باعث آشفتگی در پنتاگون شده و مقامات را مجبور به افزایش تدابیر امنیتی کرده است.

چندین مقام غربی با مصاحبه با این رسانه گفتند که آنها هنوز در تلاشند تا خسارت ده ها سند امنیت ملی را که در روزهای اخیر به بیرون درز کرده است، ارزیابی کنند و بسیاری در تعجبند که چگونه این نقض برای مدت طولانی مورد توجه قرار نگرفته است.

در حالی که اولین گزارش های رسانه ای در مورد این داستان تنها این هفته منتشر شد، دسته ای از اسناد در اواخر فوریه و اوایل مارس در پلت فرم چت Discord به اشتراک گذاشته شد. صحت اطلاعات هنوز تایید نشده است.

دو مقام آمریکایی به پست گفتند که رهبری پنتاگون چنین کرده است “جریان اطلاعات را محدود کرد” در پاسخ به نشت یک منبع این اقدامات را به‌طور غیرمعمول سخت‌گیرانه توصیف کرد و گواهی بر این بود:سطح بالایی از وحشت” در میان برنج های برتر


مجموعه جدیدی از اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده به بیرون درز کرد - NYT

هم مقامات آمریکایی و هم شرکای خارجی آنها بودند “شوکه شده” و حتی “خشمگین” با سطح جزئیات ارائه شده در اسناد، که نشان می دهد چگونه ایالات متحده “جاسوسی از دوستان و دشمنان به طور یکسان” این گزارش می‌گوید که نشان می‌دهد این پرونده‌ها می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی دیپلماتیک شود.

یک مقام ارشد اوکراینی به پست گفت که این افشای اطلاعات باعث خشم در کی یف شده است، زیرا این پرونده ها اطلاعاتی را ارائه می دهد که می خواست از روسیه مخفی بماند. «آسیب‌پذیری‌های مربوط به کمبود مهمات و سایر داده‌های میدان جنگ».

در همین حال، گزارش شده است که یک مقام اطلاعاتی اروپایی ابراز نگرانی کرده است که به دلیل افشای این اطلاعات، ایالات متحده ممکن است اشتراک اطلاعات با متحدان را کاهش دهد. در حالی که برخی از اسناد منتشر شده قرار بود در برابر اتباع خارجی محافظت شوند، برخی دیگر برای انتقال به اتحاد اطلاعاتی Five Eyes متشکل از ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند پاک شدند.

مجموعه گسترده ای از اسناد حساس که این هفته به تیتر رسانه ها تبدیل شد، ارزیابی آمادگی نبرد و تلفات روسیه و اوکراین، جدول زمانی آموزش و تحویل تجهیزات و همچنین اطلاعات تاکتیکی در مورد درگیری بین مسکو و کیف را ارائه می دهد.

با این حال، مقیاس واقعی افشای اطلاعات همچنان نامشخص است، زیرا روز جمعه نیویورک تایمز گزارش داد که مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه آمریکایی در فضای مجازی ظاهر شده است که این بار نه تنها درگیری اوکراین، بلکه چین، خاورمیانه و تروریسم را نیز پوشش می دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: