پنتاگون جنگجویان نیابتی را برای تجاوز و شکنجه بررسی نمی‌کند – NYT – اخبار RT World

بنا بر گزارش ها، کماندوهای ایالات متحده بدون بررسی سوابق حقوق بشری جانشینان را تسلیح و آموزش می دهند

نیروهای ویژه آمریکایی جنگجویان نیابتی خارجی را آموزش داده و آنها را اعزام کرده اند “کشتن یا دستگیر” نیویورک تایمز روز یکشنبه با استناد به اسناد تازه فاش شده پنتاگون گزارش داد که بدون مشخص کردن اینکه آیا آنها سابقه تجاوز جنسی، شکنجه، قتل های فراقانونی و سایر موارد نقض حقوق بشر دارند یا خیر.

بر اساس اسناد به دست آمده توسط NYT، چنین جانشینانی بدون هیچ گونه بازرسی مورد نیاز برای تأیید اینکه دارای سوابق حقوق بشری پاکی هستند، حقوق دریافت می کنند، مجهز و مستقر می شوند. را “شکاف در قوانین” برای نیروهای نیابتی استخدام شده برای انجام ماموریت های ضد تروریسم، و همچنین برای نیروهای متحدی که تحت یک برنامه جنگ نامنظم طراحی شده برای کمک به کشورهایی که در معرض خطر تهاجم همسایگان بزرگتر هستند، آموزش دیده اند.

طبق گزارش واشنگتن پست در اوایل سال جاری، یکی از این ماموریت های مخفی در اوکراین ظاهراً درست قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه نیروهای کی یف در فوریه 2022 خاتمه یافت، اما برخی از مقامات می خواهند آن را از سر بگیرند.


پنتاگون به دنبال از سرگیری برنامه های فوق محرمانه در اوکراین - WaPo

به گفته تایمز، پنتاگون برای نادیده گرفتن قانون منع کمک های امنیتی به نیروهای دارای سابقه نقض حقوق بشر، برنامه های نیابتی خود را به عنوان عدم کمک به متحدان خارجی خود تفسیر کرده است. در عوض، نیروهای نیابتی برای تعقیب اهداف ایالات متحده مجهز شده اند، نه برای ایجاد قابلیت های دفاعی کشورهای خود. تاکتیک قانونی است “خواندن ناصادقانه متن ساده و قصد کنگره،” سارا هریسون وکیل سابق پنتاگون به این روزنامه گفت.

نیروهای ویژه ایالات متحده در سال های اخیر به طور فزاینده ای به جنگجویان نیابتی در کشورهایی مانند نیجر و سومالی متکی بوده اند. بر اساس این گزارش، واشنگتن با دور شدن از استقرار مستقیم نیروهای زمینی آمریکایی، مانند نیروهای اعزامی به عراق و افغانستان، به دنبال جلوگیری از تلفات آمریکا و اجتناب از دیده شدن به عنوان یک اشغالگر است. با این حال، این استراتژی خطراتی را نیز به همراه دارد، به ویژه بدون بررسی مناسب.

ما باید مطمئن شویم که واحدهای متجاوز را آموزش نمی دهیم تا حتی مرگبارتر شوند و به درگیری و خشونتی که قصد حل آن را داریم دامن بزنیم.» سارا جیکوبز، نماینده ایالات متحده، نماینده دموکرات کالیفرنیا، گفت. و این با بررسی جهانی حقوق بشر شروع می شود.


روسیه در مورد عملیات ویژه در اوکراین به آمریکا هشدار داد

برنامه موسوم به بخش 127e پنتاگون به نیروهای ویژه ایالات متحده اجازه می دهد تا سالانه 100 میلیون دلار برای نیروهای نیابتی ضد تروریسم هزینه کنند. برنامه بخش 1202 برای جنگ های نامنظم بودجه سالانه 15 میلیون دلاری دارد.

برنامه دوم شامل “برهم زدن رقبای دولت-ملت” تایمز گفت بدون درگیری مسلحانه. این شامل اقدامات خرابکارانه و هک و همچنین “تبلیغات یا تلاش های مخفیانه برای شکل دادن به روحیه.”

یکی از مقامات پنتاگون به تایمز گفت که نیروهای نیابتی برای اطمینان از اینکه تهدیدی برای جاسوسی علیه ایالات متحده یا حمله به سربازان آمریکایی نیستند، بررسی می شوند. در حالی که این بررسی به طور خاص برای نقض حقوق – مانند تجاوز جنسی، شکنجه یا “فراقضایی” کشتار – این مقام گفت که کافی است “بازیگران بد را از بین ببرید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: