پلیس مظنون به استفاده از بمب های لوله ای دست ساز برای حمله به نخست وزیر ژاپن: گزارش

پلیس مظنون به استفاده از بمب های لوله ای دست ساز برای حمله به نخست وزیر ژاپن: گزارش

پلیس همچنان در حال بررسی است که آیا این دستگاه ها برای کشنده بودن طراحی شده اند یا خیر.

توکیو:

به گزارش ژاپن تایمز، بازرسان روز یکشنبه گفتند که پلیس در حال بررسی این احتمال است که اشیاء مورد استفاده در حمله روز شنبه به فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، بمب های لوله ای دست ساز باشند.

این افشاگری در حالی صورت گرفت که پلیس در ساعات اولیه روز یکشنبه به خانه ریوجی کیمورا، مظنون 24 ساله، در کاوانیشی، استان هیوگو یورش برد.

ژاپن تایمز نوشت: سیم‌های رسانایی یافت شده در دو انتهای یکی از سیلندرها که شبیه لوله‌های فولادی بود، محققان را به این باور رساند که ممکن است این اشیاء بمب لوله‌ای باشند، زیرا چنین وسایلی دارای باروت در داخل یک سیلندر هستند که با مشتعل شدن فیوز منفجر می‌شود. به نقل از NHK

پلیس همچنان در حال بررسی است که آیا این دستگاه ها برای کشنده بودن طراحی شده اند یا خیر.

منابع تحقیقاتی گفتند کیمورا مظنون نیز چاقویی را در کوله پشتی خود در صحنه حمل می کرد.

بنا بر گزارش ها، روز شنبه عصر، پلیس از ساکنان نزدیک خانه کیمورا خواست تا به یک مرکز اجتماعی در آن نزدیکی منتقل شوند زیرا می ترسند مواد منفجره پیدا شود. ژاپن تایمز گزارش داد که همسایه ها قبل از طلوع صبح روز یکشنبه پس از اینکه مقامات تایید کردند که امن است به خانه بازگردند.

جستجوها از ساعت 1 بامداد یکشنبه (به وقت محلی) آغاز شد و هشت ساعت به طول انجامید. پلیس بیش از ده ها جعبه مقوایی را که گمان می رود حاوی اقلام مصادره شده در رابطه با این حادثه بود، خارج کرد و چیزی که به نظر می رسید باروت و یک کامپیوتر در میان سایر اقلام بود را ضبط کرد.

کیشیدا روز یکشنبه با خبرنگاران در مورد این حادثه صحبت کرد و حملات خشونت آمیز در جریان انتخابات را “نابخشودنی” خواند.

وی افزود که با پیشروی تحقیقات، جزئیات امنیتی بررسی خواهد شد و ملت باید امنیت را در طول نشست آتی گروه هفت و سایر رویدادهایی که مقامات بلندپایه از سراسر جهان را گرد هم می آورد، تضمین کند.

کیشیدا گفت: ما به همراه مردم ژاپن نهایت تلاش خود را برای اطمینان از ایمنی در طول برنامه دیپلماتیک انجام خواهیم داد.

کیشیدا در این حمله آسیبی ندید و اطلاعات امنیتی او را کمی قبل از شنیدن صدای انفجار و تسلیم شدن کیمورا به محل امنی برد. ژاپن تایمز گزارش داد که یکی از افسران پلیس از ناحیه بازوی چپش جراحات جزئی دیده است.

در طول این حمله، کیمورا دو شی استوانه‌ای داشت که گمان می‌رود بمب‌های لوله‌ای به طول 20 تا 30 سانتی‌متر باشند. شیئی که کیمورا پرتاب کرد در فاصله یک متری نخست وزیر فرود آمد، در حالی که او می خواست برای یک نامزد در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان در بندر ماهیگیری سایکازاکی در شهر واکایاما سخنرانی کند.

چند ثانیه بعد منفجر شد و سیلندر را شکست. ژاپن تایمز گزارش داد که یکی دیگر توسط پلیس هنگام بازداشت کیمورا دستگیر شد.

منابع تحقیقاتی گفته اند کیمورا به ظن ممانعت از تجارت دستگیر شده است و تاکنون به بازجویی های پلیس پاسخ نداده است، اما وی گفته است که پس از ورود وکیلش صحبت خواهد کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)