پلیس بریتانیا دستگیری ناشر فرانسوی – RT World News را محکوم کرد

همکاران ارنست مورت ادعا کرده اند که افسران به شرکت او در تظاهرات ضد دولتی در کشورش اشاره کرده اند.

پلیس متروپولیتن لندن به دلیل رفتارش با یک تبعه فرانسوی که اوایل این هفته بر اساس قوانین ضد تروریستی دستگیر شده بود، مورد انتقاد قرار گرفته است. بنا به گزارش ها، به ناشر ارنست مورت گفته شد که دست داشتن او در تظاهرات در کشورش پشت بازداشت او در پایتخت بریتانیا بوده است.

کارفرمای مورت، انتشارات فرانسوی Éditions La Fabrique، روز پنجشنبه یک بیانیه مطبوعاتی با ناشر همکار Verso Books منتشر کرد که در آن آنها اقدامات افسران پلیس بریتانیا را چنین توصیف کردند:رسوایی

ما این اقدامات را نقض ظالمانه و غیرقابل توجیه اصول اساسی آزادی بیان و نمونه ای از سوء استفاده از قوانین ضد تروریسم می دانیم.این بیانیه افزوده است.

ناشران همچنین ادعا کردند که دستگیری مورت آخرین نمونه ازحرکت به سمت اقدامات سرکوبگرانه و اقتدارگرایانه دولت کنونی فرانسه در مواجهه با نارضایتی و اعتراض گسترده مردمی.


مکرون اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی را به قانون امضا کرد

بر اساس این بیانیه، مورت روز دوشنبه برای شرکت در نمایشگاه کتاب لندن وارد لندن شده بود. زمانی که در ایستگاه سنت پانکراس بود، ظاهراًتوسط افسران پلیسی که طبق جدول 7 قانون تروریسم 2000 عمل می کردند کنار کشیده شد و بدون حضور وکیل برای بازجویی بازداشت شد.

گزارش شده است که افسران دستگیر کننده توضیح داده اند که مورت به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی اخیر در فرانسه بازداشت شده است.

دو مؤسسه انتشاراتی اصرار داشتند که این پرونده ثابت می کند که «همدستی مقامات فرانسوی و بریتانیایی در این زمینه.

دلیل رسمی دستگیری مورت ممانعت از انجام وظایف پلیس اعلام شد. همکاران او ادعا کردند که افسران از مورت خواسته بودند تلفن همراه او را تحویل دهد و آن را رفع انسداد کند، که ظاهراً او از انجام این کار خودداری کرده است.

پاملا مورتون از اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا (NUJ) نوشت:عجیب به نظر می رسد که پلیس بریتانیا با استفاده از قوانین تروریسم برای دستگیری ناشر که در اینجا برای نمایشگاه کتاب لندن تجارت قانونی داشت، این گونه عمل کرده است.

پلیس متروپولیتن در بیانیه ای تایید کرد که “در حدود ساعت 1930 روز دوشنبه، 17 آوریل، یک مرد 28 ساله توسط افسران بندر متوقف شد … طبق جدول 7 قانون تروریسم 2000.

خبرگزاری فرانسه بعدا گزارش داد که مورت با قرار وثیقه آزاد شده است.

فرانسه در هفته‌های اخیر درگیر اعتراضات گسترده‌ای بوده است زیرا مردم نارضایتی خود را از افزایش سن بازنشستگی که توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور انجام شده است، ابراز می‌کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: