واکنش ایلان ماسک پس از شکست موشک SpaceX در میانه پرواز

تماشا کنید: واکنش ایلان ماسک پس از شکست موشک اسپیس ایکس در میانه پرواز چگونه بود

ایلان ماسک با دانشمندان SpaceX

استارشیپ اسپیس ایکس، قدرتمندترین موشکی که تا کنون ساخته شده است، روز پنجشنبه در اولین پرواز آزمایشی فضاپیمایی که برای فرستادن فضانوردان به ماه، مریخ و فراتر از آن طراحی شده بود، منفجر شد.

این موشک غول پیکر با موفقیت در ساعت 8:33 صبح به وقت مرکزی (1333 به وقت گرینویچ) از Starbase، فرودگاه خصوصی SpaceX در بوکا چیکا، تگزاس منفجر شد.

با وجود شکست در تکمیل آزمایش کامل پرواز، اسپیس ایکس آن را موفقیت آمیز اعلام کرد.

ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس، پرتاب موشک استارشیپ این شرکت را ستایش کرد و در توییتی نوشت: “تبریک @SpaceX برای پرتاب آزمایشی هیجان انگیز Starship! ما برای پرتاب آزمایشی بعدی در چند ماه آینده چیزهای زیادی یاد گرفتیم.”

با این حال، علیرغم ادعای کارشناسان اسپیس ایکس مبنی بر اینکه پاکسازی برج تنها امید اسپیس ایکس بوده و همه چیز پس از پاکسازی برج روی کیک بوده است، فیلم ویدئویی عبارات ناراحت کننده ایلان ماسک پس از انفجار در اینترنت منتشر شده است.

ویدیو را اینجا ببینید:

پرواز آزمایشی یکپارچه برای ارزیابی عملکرد آنها به صورت ترکیبی در نظر گرفته شده بود. ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس، قبل از پرتاب هشدار داده بود که احتمال بروز مشکلات فنی وجود دارد و به دنبال آن بود که انتظارات برای اولین پرواز آزمایشی را کم رنگ کند.

او گفت: «این یک پرواز بسیار خطرناک است. “این اولین پرتاب یک موشک بسیار پیچیده و غول پیکر است.”

ماسک گفت: «میلیون‌ها راه برای شکست این موشک وجود دارد.