پلیس استرالیا تصاویر متهمی را منتشر کرد که معبد BAPS Swaminarayan سیدنی را تخریب کرد.

پلیس استرالیا تصاویر متهمی را منتشر کرد که معبد BAPS Swaminarayan سیدنی را تخریب کرد.

اوایل امسال نیز گزارش هایی مبنی بر تخریب معابد در استرالیا گزارش شده بود

به گزارش استرالیا تودی، پلیس نیو ساوت ولز (NSW) تصاویری را برای کمک گرفتن از مردم برای دستگیری متهم معبد BAPS Swaminarayan که یک هفته پیش در سیدنی استرالیا پیدا شد، منتشر کرده است.

مقامات معبد در حومه روزهیل وسترن سیدنی گفتند که یک هفته پیش، در 5 مه، گرافیتی های ناخواسته را بر روی دیوار جلوی سازه و به اصطلاح “پرچم خلستان” آویزان شده بر دروازه آن پیدا کردند.

به گزارش استرالیا تودی، تحقیقات انجام شده توسط کارآگاهان پلیس نیوساوت ولز نشان داد که این حادثه بین ساعت 1 صبح تا 2 بامداد بامداد جمعه رخ داده است.

پس از تحقیقات اولیه، پلیس NSW تصویری از یک وسیله نقلیه را منتشر کرد که آخرین بار در خیابان ویرجینیا به سمت جیمز راس درایو، Rosehill، در ساعات اولیه صبح جمعه در حال حرکت بود. آنها فکر می کنند مسافران داخل ماشین ممکن است هر چیزی را بدانند که می تواند به تحقیقات کمک کند یا حتی فیلم داشکام داشته باشند.

ناظر شریدان والداو، فرمانده کامبرلند، ابراز امیدواری کرد که کسی در محله اطلاعاتی داشته باشد که بتواند به شناسایی مظنون یا وسیله نقلیه کمک کند.

والداو گفت: “ما همچنین امیدواریم که آن شخص یا سرنشینان خودرو با کارآگاهان تماس بگیرند زیرا معتقدیم آنها می توانند اطلاعات مهمی برای تحقیقات داشته باشند.”

تصور می‌شود تصویر دومی که توسط پلیس NSW منتشر شد مربوط به شخصی است که در مجاورت معبد یا تقریباً همزمان با تصویر اول دیده شده است.

چهره فرد در تصویر با ماسک است. او با لباس های تیره و باقالی دیده می شود. هنوز مشخص نشده است که آیا فردی که در تصویر است با خودروی موجود در تصویر دیگر مرتبط است یا خیر.

سرپرست Waldau افزود: “پلیس NSW از نزدیک با اعضای یک جامعه بسیار متنوع در غرب سیدنی همکاری می کند، و ناامید کننده است که اقداماتی مانند این می تواند باعث ناراحتی غیر ضروری شود.”

او همچنین گفت: “پلیس برای ارائه اطلاعات به حمایت جامعه محلی متکی است تا بتوان آنها را بررسی کرد، اما مهم است که بدانیم با اطلاعات ارائه شده با شدیدترین اطمینان رفتار خواهد شد.”

پلیس NSW همچنین شماره تماسی را منتشر کرده است و از شهروندان خواسته است که در صورت دریافت هرگونه اطلاعات در مورد این پرونده با ایستگاه پلیس گرانویل تماس بگیرند. استرالیا امروز گزارش داد که می توانید با شماره 1800 333 000 تماس بگیرید یا می توانید یک ایمیل به http://nsw.crimestoppers.com.au ارسال کنید.

نکته قابل توجه، تخریب معبد تقریباً دو ماه پس از تخریب معابد در ملبورن و بریزبن توسط هواداران خالستان رخ داد.

اوایل امسال نیز گزارش هایی مبنی بر تخریب معابد در استرالیا گزارش شده بود. سه معبد در ملبورن و دو معبد در بریزبن توسط هواداران خلستان تخریب شدند.

آخرین قسمت تخریب معبد توسط عناصر ضداجتماعی چند روز پیش از حضور نخست وزیر نارندرا مودی در نشست چهار رهبر که در 24 ماه مه در سیدنی برنامه ریزی شده است، رخ می دهد. بنیاد دیاسپورای هند استرالیایی یک روز قبل از اجلاس رهبران QUAD یک پذیرایی بزرگ از جامعه به افتخار نخست وزیر مودی برگزار خواهد کرد.

نخست وزیر نارندرا مودی پیش از این نگرانی های خود را با همتای استرالیایی خود مطرح کرده بود و او اطمینان داد که امنیت جامعه هندی یک اولویت ویژه است.

در ایالات متحده و کانادا نیز، حامیان طرفدار خالستان در مناسبت‌های مختلف تلاش کرده بودند تا معابد و تأسیسات دیپلماتیک هند را خراب کنند، پس از آن که پلیس در هند به تعقیب مرد افراطی آمریتپال سینگ پرداخت.