آلمان از بسته جدید 3 میلیارد دلاری سلاح برای تلاش در جنگ اوکراین رونمایی کرد

آلمان از بسته جدید 3 میلیارد دلاری سلاح برای تلاش در جنگ اوکراین رونمایی کرد

این بسته شامل 30 تانک دیگر لئوپارد خواهد بود. (فایل)

برلین، آلمان:

وزارت دفاع آلمان روز شنبه اعلام کرد که آلمان در حال آماده سازی بسته تسلیحاتی جدید برای اوکراین به ارزش 2.7 میلیارد یورو است که بنا بر گزارش ها بزرگترین بسته برلین از زمان حمله روسیه در سال گذشته است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع روسیه در بیانیه ای گفت: همه ما امیدواریم که این جنگ وحشتناک روسیه علیه مردم اوکراین به سرعت پایان یابد، اما متأسفانه این امر در چشم نیست.

او گفت: «به همین دلیل است که آلمان هر کمکی را که می تواند تا زمانی که لازم باشد ارائه خواهد کرد.

این وزارتخانه گفت که این بسته به ارزش 3 میلیارد دلار شامل 30 تانک اضافی لئوپارد-1، خودروهای زرهی ماردر، سیستم های دفاع هوایی و پهپادهای نظارتی خواهد بود.

مجله اشپیگل گفت که این بزرگترین مجله آلمان از زمان آغاز جنگ خواهد بود.

این در حالی است که انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه برای گفت‌وگو با رهبران سیاسی به رم سفر کند و پس از آن به برلین سفر کند.

مقامات آلمانی این دیدار را تایید نکرده اند، اما پلیس برلین پس از انتشار جزئیات سفر احتمالی منتسب به این نیرو در رسانه ها تحقیقاتی را آغاز کرده است.

متحدان غربی از زمانی که روسیه در فوریه 2022 نیروهای خود را به اوکراین فرستاد، تسلیحات قدرتمندتر به کیف تحویل داده‌اند، هرچند تاکنون جنگنده‌های پیشرفته‌ای که زلنسکی درخواست کرده نبوده است.

آلمان سال گذشته کمک نظامی به ارزش دو میلیارد یورو ارائه کرد و 2.2 میلیارد یورو برای سال جاری در نظر گرفته بود، اگرچه جزئیات هنوز نهایی نشده بود.

برلین همچنین قول داده است که تانک های پیشرفته تر لئوپارد-2 خود را تامین کند و آموزش سربازان اوکراینی را در مورد استفاده از آنها آغاز کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)