پروازهای ایالات متحده به تازگی توسط خطوط هوایی چینی از حریم هوایی روسیه جلوگیری می کند

پروازهای ایالات متحده به تازگی توسط خطوط هوایی چینی از حریم هوایی روسیه جلوگیری می کند

در ماه مه، ایالات متحده گفته بود که به خطوط هوایی چینی اجازه می دهد خدمات مسافری را افزایش دهند. (نمایندگی)

واشنگتن:

به گفته وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware و مقامات این صنعت، خطوط هوایی چینی از پرواز بر فراز حریم هوایی روسیه در پروازهای جدید به مقصد و از ایالات متحده اجتناب می‌کنند.

روسیه در انتقام از ممنوعیت پروازهای روسیه بر فراز ایالات متحده در مارس 2022 پس از حمله این کشور به اوکراین، خطوط هوایی ایالات متحده و سایر شرکت های خارجی را از پرواز بر فراز حریم هوایی خود منع کرده است.

سوابق FlightAware نشان می دهد که پروازهای چینی که اخیراً توسط واشنگتن تأیید شده است، بر فراز روسیه پرواز نمی کنند، در حالی که پروازهای تأیید شده قبلی ایالات متحده توسط خطوط هوایی چین همچنان از حریم هوایی روسیه استفاده می کنند.

در 3 می، وزارت حمل و نقل ایالات متحده (USDOT) گفت که به خطوط هوایی چینی اجازه می دهد خدمات مسافری ایالات متحده را به 12 سفر رفت و برگشت هفتگی، برابر با تعداد پروازهایی که پکن برای شرکت های هواپیمایی آمریکایی مجاز کرده است، افزایش دهند. پیش از این، تنها هشت پرواز هفتگی توسط شرکت های هواپیمایی چینی مجاز بود.

آنی پتسونک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور هوانوردی و امور بین‌الملل، از پاسخ به این سوال در مورد اینکه آیا دولت بایدن به عنوان شرط تایید چهار پرواز جدید، از شرکت‌های هواپیمایی چینی خواسته بود از حریم هوایی روسیه اجتناب کنند، خودداری کرد.

پتسونک گفت که افزایش تدریجی به 12 پرواز برای چین و ایالات متحده “نوعی سرعت اندازه گیری شده ای است که احتمالا شاهد آن هستیم.” 12 پرواز هفتگی بخش کوچکی از بیش از 150 پرواز رفت و برگشتی است که قبل از اعمال محدودیت ها در اوایل سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 توسط هر طرف مجاز بود.

پتسونک افزود: «مطمئناً علاقه زیادی از سوی هر دو طرف برای حرکت رو به جلو وجود دارد.

در 18 می، USDOT یک پرواز هفتگی جدید ایر چین از پکن به نیویورک، یک پرواز هفتگی جدید لس آنجلس شانگهای شرقی چین، سومین پرواز هفتگی خطوط هوایی Xiamen از Xiamen به لس آنجلس و دومین پرواز هفتگی China Southern از گوانگژو به لس آنجلس را تصویب کرد. . پروازهای Xiamen و China Southern هر دو از 30 می آغاز شدند.

با حامل های چینی نمی توان بلافاصله تماس گرفت.

در بیانیه ای از طریق ایمیل لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، به این موضوع اشاره نشده است که آیا شرکت های هواپیمایی چینی موافقت کرده اند که از حریم هوایی روسیه برای پروازهای جدید خودداری کنند.

او گفت: «پروازهای مستقیم برای افزایش دیدارهای متقابل بین مردم چین و آمریکا ضروری است. امیدواریم احیای پروازهای بیشتر به جریان مردم و تجارت بین دو کشور کمک کند.»

در ماه فوریه، دو سناتور آمریکایی از دولت بایدن خواستند که پرواز خطوط هوایی چینی بر فراز روسیه در مسیرهای ایالات متحده را متوقف کند، که به آنها در سوخت سوخت و زمان پرواز مزیت می دهد. در آن زمان، خطوط هوایی آمریکا، که نماینده شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده است، از فشار سناتورها تمجید کرد و به نگرانی‌های دیرینه صنعت در مورد پرواز بر فراز روسیه اشاره کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)