“پدرخوانده هوش مصنوعی” هنگام خروج از گوگل هشدار می دهد – RT World News

جفری هینتون می‌گوید «بازیگران بد» می‌توانند از هوش مصنوعی برای «چیزهای بد» استفاده کنند.

جفری هینتون، دانشمند برنده جایزه تورینگ، به عنوان شخصیتی بنیادی در ظهور هوش مصنوعی (AI) شناخته می شود، اما در بحبوحه رقابت تسلیحاتی در دره سیلیکون، در حالی که گوگل و مایکروسافت علیه یکدیگر برای تکمیل این فناوری تلاش می کنند، او توانسته است. درباره خطراتی که کار زندگی او ممکن است برای بشریت داشته باشد، هشدار داد.

هینتون ماه گذشته از گوگل استعفا داد، جایی که بیشتر دهه گذشته را صرف توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی مولد کرده بود. این فناوری اساس نرم‌افزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Google Bard را تشکیل داده است، زیرا غول‌های صنعت فناوری انگشتان پای خود را در مرزهای علمی جدید فرو می‌برند، مرزی که انتظار دارند مبنای آینده شرکت‌هایشان باشد.

او در مصاحبه ای طولانی با نیویورک تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، گفت انگیزه هینتون برای ترک گوگل این بود که بتواند بدون نظارت در مورد فناوری صحبت کند که اکنون به نظر او خطری برای بشریت است. من خودم را با این بهانه عادی دلداری می‌دهم: اگر من این کار را نمی‌کردم، شخص دیگری انجام می‌داد. او به روزنامه آمریکایی گفت.

چت ربات های عمومی مانند ChatGPT نگاهی اجمالی به نگرانی هینتون ارائه کرده اند. در حالی که برخی آنها را فقط به عنوان اخبار جدید اینترنتی در نظر می گیرند، برخی دیگر نسبت به پیامدهای احتمالی ناشی از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین و تأثیر آنها بر اشتغال هشدار داده اند.


رئیس گوگل نسبت به خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار داد

آخرین نسخه ChatGPT که در ماه مارس توسط OpenAI سانفرانسیسکو منتشر شد، باعث انتشار نامه ای سرگشاده با امضای بیش از 1000 نفر از رهبران بخش فناوری – از جمله ایلان ماسک – شد. “خطرات عمیق برای جامعه و بشریت” که تکنولوژی مطرح می کند.

و در حالی که هینتون امضای خود را به نامه اضافه نکرده است، موضع او در مورد سوء استفاده احتمالی از هوش مصنوعی واضح است: سخت است که ببینیم چگونه می‌توانی از استفاده بازیگران بد برای کارهای بد جلوگیری کنی.»

هینتون معتقد است که گوگل عمل کرده است “بسیار مسئولانه” در مدیریت هوش مصنوعی، اما در نهایت، به گفته او، صاحبان این فناوری ممکن است به ناچار کنترل خود را از دست بدهند. او می‌گوید که این می‌تواند منجر به سناریویی شود که در آن اطلاعات، عکس‌ها و فیلم‌های نادرست از اطلاعات واقعی غیرقابل تشخیص هستند و منجر به نادانی افراد می‌شود. “دیگر چه چیزی درست است.”

«این ایده که این چیزها واقعاً می‌توانند باهوش‌تر از مردم باشند – چند نفر این را باور داشتند.» هینتون به NYT گفت. اما بیشتر مردم فکر می‌کردند که خیلی دور از ذهن است. و من فکر می کردم خیلی دور است. فکر می‌کردم 30 تا 50 سال یا حتی بیشتر فاصله داشته باشد. بدیهی است که من دیگر به این فکر نمی کنم.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: