پاپ فرانسیس حقیقت را درباره «دختر واتیکانی» می خواهد که توسط مستند نتفلیکس رواج یافته است

پاپ فرانسیس حقیقت را درباره «دختر واتیکانی» می خواهد که توسط مستند نتفلیکس رواج یافته است

پاپ فرانسیس خواهان روشن شدن معمای 40 ساله دختر ناپدید شده واتیکانی است

ناپدید شدن اسرارآمیز امانولا اورلاندی 40 سال است که ایتالیا را مجذوب خود کرده است. امانولا 15 ساله بود که در 22 ژوئن 1983 در حالی که از کلاس فلوت در رم باز می گشت ناپدید شد.

اکنون پرونده ناپدید شدن او در شرایط مرموز روز سه‌شنبه زمانی که برادرش با بازپرس واتیکانی ملاقات کرد که پاپ فرانسیس به او اجازه داد تا به ته پرونده برسد، وارد فصل جدیدی شد.

امانوئلا اورلاندی دختر یکی از رهبران واتیکانی بود که خانواده اش در واتیکان زندگی می کردند. برای پی بردن به اینکه دقیقاً چه اتفاقی برای او افتاده است، چندین تحقیق از جمله بازگشایی مقبره ها و مکان های قبر انجام شد.

پس از انتشار سریال «دختر واتیکانی» در نتفلیکس در اواخر سال ۲۰۱۷، این پرونده در مقیاس جهانی مورد توجه جدیدی قرار گرفت. الساندرو دیدی، دادستان ارشد واتیکان، پس از دریافت اطلاعات از سلف بازنشسته خود، تحقیقات قبلی و ناموفق واتیکان را در ژانویه از سر گرفت.

dj6jctc8

لورا اسگرو، وکیل خانواده اورلاندی، با مطبوعات صحبت می کند.
اعتبار عکس: AFP

آقای دیدی در مصاحبه ای مدعی شد که پاپ فرانسیس تمایل شدیدی به “ظهور حقیقت بدون هیچ گونه قید و شرطی” در این شرایط دارد.

پیترو، برادر بزرگ امانولا، و لورا اسگرو، وکیل خانواده، بیش از پنج ساعت بعد از ظهر روز سه شنبه با آقای دیدی در واتیکان ملاقات کردند.

اسگرو پس از آن به خبرنگاران گفت: “امیدواریم این بتواند این قسمت را روشن کند و صفحه ای از تاریخ را بنویسد.”

تئوری‌های مربوط به ناپدید شدن اورلاندی همه چیز را فرا گرفته است. در دهه 1980، رسانه های ایتالیایی حدس می زدند که او در تلاش برای تامین آزادی مهمت علی آغجا، ترکی که در سال 1981 به دلیل تلاش برای ترور پاپ ژان پل دوم زندانی شده بود، ربوده شده است، اگرچه هیچ چیزی از این ارتباط به دست نیامد و این پیشنهاد محو شد.

گزارش های دیگر او را به قبر انریکو دی پدیس، یک اوباش دفن شده در کلیسایی در رم مرتبط می کند. مقبره او در سال 2012 باز شد، اما چیزی فاش نشد و دیدی در مصاحبه با کوریره دلا سرا گفت که ارتباط مشکوک بین ناپدید شدن دختر و قبیله جنایتکار رم “بیش از حد ارزیابی شده است”.

در سال 2019، خانواده اورلاندی نامه ای ناشناس دریافت کردند مبنی بر اینکه جسد امانوئلا ممکن است در میان مردگان در گورستان توتونی درست در داخل دیوارهای واتیکان پنهان شود، جایی که مجسمه فرشته ای که کتابی در دست دارد با عنوان “Requiescat in Pace” به لاتین “Rest in” نوشته شده است. صلح.”

دو مقبره باز شد، اما چیزی پیدا نشد، حتی استخوان‌های دو شاهزاده‌ی قرن نوزدهمی که قرار بود در آنجا دفن شوند. آنها ظاهراً در طول کار بازسازی چندین دهه قبل از تولد اورلاندی جابجا شده بودند.

در سال 2018، استخوان‌هایی که در حین کار زمینی در سفارت واتیکان در رم پیدا شد، جنجالی رسانه‌ای را برانگیخت و نشان داد که ممکن است متعلق به اورلاندی یا میرلا گرگوری، نوجوان دیگری باشد که در همان سال ناپدید شد. آزمایش DNA منفی بود.

ماه گذشته، مجلس عوام ایتالیا تشکیل یک کمیسیون پارلمانی برای بررسی ناپدید شدن هر دو دختر را تصویب کرد.

پلیس هرگز این احتمال را رد نکرده است که اورلاندی ممکن است به دلایلی که ارتباطی با واتیکان ندارد، ربوده شده و احتمالاً کشته شده باشد یا قربانی قاچاق انسان شده باشد.

(با ورودی رویترز)