قرص سقط جنین میفپریستون با قوانین سخت گیرانه تری در ایالات متحده موجود خواهد بود

قرص سقط جنین با قوانین سختگیرانه تر در ایالات متحده موجود خواهد بود

دسترسی به دارو برای زنان در 7 هفته اول بارداری محدود خواهد بود. (نمایندگی)

واشنگتن:

قرص سقط جنین میفپریستون پس از حکم دادگاه تجدید نظر فدرال در اواخر روز چهارشنبه، به طور موقت در ایالات متحده باقی می ماند، اما تحت مقررات سختگیرانه تر.

هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه استیناف ناحیه پنجم در نیواورلئان، در ایالت جنوبی لوئیزیانا، 2-1 رای دادند تا مایفپریستون را در دسترس نگه دارد.

طبق دستور جدید، دسترسی به این دارو همچنین مستلزم سه بار مراجعه به پزشک در طول دوره تجویز خواهد بود و از 10 هفته به زنان در هفت هفته اول بارداری محدود می شود.

میفپریستون بیش از دو دهه پیش توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شد و در بیش از نیمی از سقط هایی که سالانه در ایالات متحده انجام می شود استفاده می شود.

با این حال، قاضی متیو کاکسماریک، منصوب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، جمعه گذشته تاییدیه FDA برای این دارو را لغو کرد.

این حکم به مدت یک هفته متوقف شد تا درخواست تجدیدنظر داده شود، و حکم روز چهارشنبه آن وقفه را پس از جمعه تمدید کرد، همانطور که FDA درخواست کرده بود.

دادگاه استیناف اعلام کرد که حکم آن تا رسیدگی کامل به پرونده باقی خواهد ماند. مقررات تشدید شده آن محدودیت هایی را که FDA در سال 2016 کاهش داده بود، لغو می کند.

دو قاضی دادگاه مداری که به تشدید محدودیت ها رای دادند، کورت انگلهارت و اندرو اولدهام نیز هر دو توسط ترامپ منصوب شدند.

نفر سوم، کاترینا هاینز، منصوب رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش است.

آخرین بن‌بست ایالات متحده بر سر آزادی باروری زنان تقریباً یک سال پس از آن رخ می‌دهد که دادگاه عالی تحت سلطه محافظه‌کاران، حکم برجسته رو علیه وید را که به مدت نیم قرن حق سقط جنین در قانون اساسی را تثبیت کرده بود، لغو کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه حکم کاچماریک را “خارج از محدوده” خواند. سخنگوی او، کارین ژان پیر، روز پنجشنبه در جریان سفر رئیس جمهور به دوبلین ایرلند به خبرنگاران گفت که دولت به مبارزه با این حکم در دادگاه ادامه خواهد داد.

ژان پیر قبلاً این حکم را به عنوان “حمله به مقامات FDA” توصیف کرده و هشدار داده است که می تواند “دریچه هایی را برای هدف قرار دادن سایر داروها باز کند و از افرادی که به آنها نیاز دارند محروم شود.”

دموکرات‌ها و فعالان هشدار می‌دهند که این حکم بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر جمهوری‌خواهان برای دستیابی به ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور است.

اندکی پس از تصمیم Kacsmaryk در روز جمعه، یک قاضی در ایالت واشنگتن در یک پرونده جداگانه حکم داد که دسترسی به mifepristone باید حفظ شود.

آرای حقوقی متقابل، همراه با درخواست تجدیدنظر، به این معنی است که تقریباً قطعی است که موضوع به دیوان عالی کشور ختم خواهد شد.

نظرسنجی‌ها مکرراً نشان می‌دهد که اکثریت واضح آمریکایی‌ها از ادامه دسترسی به سقط جنین ایمن حمایت می‌کنند، اما گروه‌های محافظه‌کار به دنبال محدود کردن حقی هستند که قبلاً در قانون ذکر شده بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)