پاسخ غیرانتفاعی ایالات متحده به ادعاهایی که بستگان نزدیک ویروس کووید-19 را به ووهان آورده است – RT World News

یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی که پشت سر تحقیقات ویروس خفاش با بودجه ایالات متحده در چین است، ارسال نمونه‌های ویروس از لائوس – مکانی که نزدیک‌ترین خویشاوند طبیعی SARS-CoV-2 در آن یافت شد – به ووهان را در پاسخ به اتهامات جدید رد کرده است.

هیچ کاری در لائوس به عنوان بخشی از این پروژه تحقیقاتی مشترک انجام نشده است. EcoHealth Alliance – گروهی که همزمان با دریافت بودجه از مؤسسه ملی بهداشت (NIH) آزمایش‌هایی را بر روی ویروس‌های کرونا انجام داد – در یک سری توییت در روز یکشنبه در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه این گروه ممکن است یک ویروس بالقوه خطرناک را از لائوس به لائوس منتقل کرده باشد، گفت. آزمایشگاه در ووهان

نام این گروه در ماه اکتبر زمانی که معاون اصلی NIH، لارنس تاباک، فاش کرد که اتحاد EcoHealth با کمک مالی آژانس روی ویروس‌ها آزمایش کرده است، ظاهر شد. در آن زمان، دکتر آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی کاخ سفید اظهار داشت که ویروس‌های مورد مطالعه به عنوان بخشی از این پروژه از نظر مولکولی به اندازه‌ای دور بودند که مهم نیست با آنها چه کردید، هرگز نمی‌توانستند تبدیل به SARS-CoV-2 شوند.»

EcoHealth پس از اینکه ایمیل‌هایش که از طریق درخواست آزادی اطلاعات به دست آمده بود، نشان می‌داد که این گروه در حال بحث در مورد چشم‌انداز جمع‌آوری نمونه‌های ویروسی از خفاش‌ها در لائوس و ارسال آن‌ها به موسسه ویروس‌شناسی ووهان است، دوباره مورد بررسی قرار گرفت. این ایمیل‌ها ابتدا توسط پروژه ضایعات کت سفید به دست آمد و در آخر هفته گزارش‌های زیادی را برانگیخت، از جمله در اسپکتاتور توسط نویسنده علمی بریتانیایی مت ریدلی.

ادامه مطلب


فائوچی از آزمایش‌های ویروس ووهان حمایت مالی کرد، اما مقامات اصرار دارند که ویروس درگیر «نمی‌توانست» علت همه‌گیری کووید-19 باشد.

ایمیل‌های اشتراک‌گذاری شده بین EcoHealth Alliance و حامیان مالی دولت ایالات متحده نشان می‌دهد که دانشمندان در مورد جمع‌آوری نمونه‌های ویروسی از خفاش‌ها در هشت کشور، از جمله در لائوس، بین سال‌های 2016 تا 2019 بحث کرده‌اند و ظاهراً برای جلوگیری از انتقال آنها به ووهان بازی کرده‌اند. نوار قرمز. یکی از ایمیل‌های مربوط به سال 2016 که توسط اسپکتیتور ذکر شده است، می‌گوید: تمام نمونه های جمع آوری شده در موسسه ویروس شناسی ووهان آزمایش خواهند شد.

لائوس زادگاه حداقل یک ویروس است که به نظر می رسد بسیار نزدیک به SARS-Cov-2 باشد. یک سویه ویروسی خفاش به نام Banal-52 که در ماه سپتامبر در لائوس کشف شد، 96.8 درصد از ژنوم خود را با ویروسی که در پس همه گیری کووید-19 قرار دارد، مشترک است.

روز یکشنبه، EcoHealth Alliance ادعا کرد که ایمیل های ذکر شده توسط ریدلی نشان ندهید که ما در لائوس از خفاش ها نمونه برداری می کردیم و نتایج را به ووهان می فرستادیم.

با این حال، این گروه اذعان کرد که از NIH برای کار در کشورهای آسیای جنوب شرقی، از جمله در لائوس، درخواست مجوز کرد و این مجوز اعطا شد.

با این حال، سازمان غیرانتفاعی مدعی شد که به جای آن بر چین تمرکز کرده است.

این پاسخ نتوانست ریدلی را راضی کند، که او همچنین یکی از نویسندگان کتابی در مورد منشاء کووید است، که خواستار “شواهد و مدارک” ثابت می کند که گزارش او نبوده است “کاملا دقیق.”

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید