پاسخ ایلان ماسک به NPR — RT World News

رئیس توییتر پاسخی دو کلمه ای به عصبانیت صدا و سیما در مورد برچسب “با بودجه دولتی” داشت.

ایلان ماسک، مالک توییتر، پس از اینکه رادیو ملی اعلام کرد در اعتراض به برچسب زدن به عنوان بودجه دولتی، توئیت را متوقف می کند، خواستار حذف تمام بودجه دولتی از رادیو عمومی ملی شده است.

بازپرداخت NPR، مشک توییت کرد، در زیر یک اسکرین شات از ایمیلی که در آن یک خبرنگار NPR در مورد واکنش خود به این اقدام رسانه درخواست کرد و پیشنهاد کرد که ممکن است ” باعث یک واکنش زنجیره ای می شود” در میان سایر رسانه ها.

NPR به معنای واقعی کلمه در وب‌سایت خود (اکنون حذف شده) گفت: «تامین مالی فدرال برای رادیو عمومی ضروری است». چه منافقانی!» ماسک اضافه شد یکی دیگر توییت. “حدس بزنید آنها برای از دست دادن بودجه فدرال در این مورد مشکلی ندارند.”

این درام هفته گذشته آغاز شد، زمانی که توییتر NPR را به عنوان یک نامزد انتخاب کرد “وابسته به دولت” outlet، با استفاده از برچسبی که مدیریت قبلی برای برچسب زدن پخش‌کننده‌های خارجی اختراع کرد که واشنگتن با آن مخالفت کرد. توییتر به طور مشخص گفته بود که چنین برچسب‌هایی برای آنها اعمال نخواهد شد “مستقل” پخش‌کننده‌های غربی مانند NPR یا صدای آمریکا یا بی‌بی‌سی، هر چند که همگی روابط دولتی دارند.

بیشتر بخوانید:
رسانه آمریکایی به دلیل برچسب زدن توییتر را ترک کرد

هنگامی که NPR اعتراض کرد، توییتر نام را به آن تغییر داد “با بودجه دولت” اما رسانه اصرار داشت که این نیز باعث ایجاد یک تصور آزاردهنده در مورد آنها شد.

ما روزنامه‌نگاری خود را روی پلتفرم‌هایی قرار نمی‌دهیم که نشان داده است به تضعیف اعتبار ما و درک عمومی از استقلال تحریریه ما علاقه نشان داده است.» NPR در بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم خود را برای توقف پست در توییتر و استفاده از اینستاگرام و TikTok به جای آن اعلام کرد.

NPR در سال 1970 توسط Corporation for Public Broadcasting، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط کنگره ایالات متحده تأسیس شد، راه اندازی شد. طبق گفته گروه نظارتی ایالات متحده InfluenceWatch، نزدیک به 10٪ از درآمد خود را از دولت های فدرال، ایالتی و محلی دریافت می کند که بیشتر آن به طور غیرمستقیم از طریق هزینه های صدور مجوز است.

خط مشی تحریریه آن به طور گسترده به عنوان جناحی آشکار مورد انتقاد قرار گرفته است. در طول انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده، NPR از پوشش اتهامات مربوط به نفوذ جو بایدن، دموکرات، بر اساس اطلاعاتی که از لپ تاپ پسرش هانتر در یک تعمیرگاه دلاور پیدا شد، خودداری کرد. یک سردبیر NPR آن را غیر داستانی نامید “حواس پرتی” و اتلاف وقت داستانی که باعث سانسور نیویورک پست توسط مدیریت قبلی توییتر شد، بعداً کاملاً واقعی شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: