دونالد ترامپ از مایکل کوهن وکیل سابق خود برای دریافت 500 میلیون دلار شکایت کرد

دونالد ترامپ از مایکل کوهن وکیل سابق خود برای دریافت 500 میلیون دلار شکایت کرد

مایکل کوهن می گوید در ازای سکوت استورمی دنیل، مبلغ 130 هزار دلار را ترتیب داده است.

میامی، ایالات متحده:

دونالد ترامپ روز چهارشنبه علیه وکیل شخصی سابق خود، مایکل کوهن، یکی از شاهدان اصلی پرونده جنایی رئیس جمهور سابق آمریکا در نیویورک، شکایت کرد.

این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در فلوریدا تنظیم شده است، 500 میلیون دلار از کوهن به دلیل نقض ادعایی امتیازات وکیل-موکل و یک توافق محرمانه طلب می کند.

کوهن از جمله شاهدانی بود که در برابر هیئت منصفه ای شهادت داد که در نهایت ترامپ را متهم کرد و او را به اولین رئیس جمهور سابق یا فعلی ایالات متحده تبدیل کرد که با اتهامات جنایی روبرو شد.

او به 34 اتهام جعل سوابق تجاری در ارتباط با پرداخت پولی به ستاره فیلم های پورن استورمی دانیلز متهم شده است.

کوهن می‌گوید در ازای سکوت او در مورد تلاشی که دانیلز می‌گوید با ترامپ در سال 2006 داشته، پرداخت 130000 دلار را ترتیب داده است.

ترامپ در 4 آوریل در دادگاهی در منهتن به اتهامات وارده بی گناه اعتراف کرد.

ترامپ در شکایت خود کوهن را به “گسترش دروغ” در مورد او متهم کرده و مدعی است که “آسیب زیادی به شهرت” دیده است.

در این شکایت آمده است: «چنین رفتار نادرست مستمر و فزاینده (کوهن) به اوج ضرب المثلی رسیده است و (ترامپ) را راهی جز پیگیری حقوقی باقی نگذاشته است».

ترامپ به دنبال محاکمه هیئت منصفه و خسارت جبرانی و تنبیهی بیش از 500 میلیون دلار است.

این سرمایه دار 76 ساله سابق املاک و مستغلات در دهه های گذشته درگیر پرونده های قضایی زیادی بوده است و سابقه طولانی در حمله به مخالفان خود در دادگاه دارد.

در صورتی که پرونده جنایی علیه ترامپ در منهتن به دادگاه کشیده شود، کوهن 56 ساله انتظار می رود که شاهد ستاره ای برای پیگرد قانونی باشد.

او اعتراف کرده است که از طرف ترامپ به دنیلز پول پرداخت کرده است و به دلیل جرایم مختلف از جمله پرونده خنثی کردن پول و فرار مالیاتی به سه سال زندان محکوم شده است.

ترامپ هر گونه تخلفی را رد کرده و مدعی است که قربانی یک «شکار جادوگر» سیاسی توسط دادستان منطقه منهتن، یک دموکرات، است که قصد داشت کارزار انتخاباتی خود در کاخ سفید را در سال 2024 منحرف کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)