ولیعهد شیخ حمدان: اولین دولت جهان دبی که 100 درصد بدون کاغذ شد

اولین دولت جهان دبی که 100% بدون کاغذ شد: ولیعهد

استراتژی بدون کاغذ دبی در پنج مرحله متوالی اجرا شد. (فایل)

دبی:

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد امارات، اعلام کرد که دبی به اولین دولتی جهان تبدیل شده است که 100 درصد بدون کاغذ است و به صرفه جویی 1.3 میلیارد درهم (350 میلیون دلار آمریکا) و 14 میلیون نفر ساعت کار اشاره کرده است. .

همه تراکنش‌ها و رویه‌های داخلی، خارجی در دولت دبی اکنون 100 درصد دیجیتال هستند و از یک پلت فرم خدمات جامع دولتی دیجیتال مدیریت می‌شوند.

شیخ حمدان روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «دستیابی به این هدف، آغاز مرحله جدیدی در سفر دبی برای دیجیتالی کردن زندگی در تمام جنبه‌های آن است – سفری که ریشه در نوآوری، خلاقیت و تمرکز بر آینده دارد.»

او گفت: «این دستاورد همچنین موقعیت دبی را به عنوان یک پایتخت دیجیتال پیشرو در جهان و وضعیت آن را به عنوان یک الگو در طراحی عملیات و خدمات دولتی که باعث افزایش رضایت مشتری می شود، تقویت می کند.

ایالات متحده، بریتانیا، اروپا و کانادا برنامه هایی را برای دیجیتالی کردن عملیات دولتی در مقیاس بزرگتر، که شامل رویه های دولتی و شناسایی شهروندان می شود، ابراز کرده اند. با این حال، شکاکان آسیب پذیری آن را در برابر حملات سایبری استدلال می کنند.

ولیعهد دبی گفت که دولت قصد دارد در پنج دهه آینده استراتژی های پیشرفته ای را برای ایجاد و تقویت زندگی دیجیتال در دبی اجرا کند.

او گفت: «مرحله جدید سفر دیجیتال دبی، دولت‌های آینده را قادر و توانمند می‌سازد تا انتظارات ساکنان یک شهر هوشمند پر رونق را برآورده کنند و فرصت‌های جدیدی برای رفاه، توسعه پایدار و شادی برای آنها فراهم کند.»

استراتژی بدون کاغذ دبی در پنج مرحله متوالی اجرا شد که هر کدام گروه متفاوتی از نهادهای دولت دبی را به خدمت گرفتند.

در پایان مرحله پنجم، این استراتژی به طور کامل در تمامی 45 نهاد دولتی در امارت اجرا شد.

این نهادها بیش از 1800 سرویس دیجیتال و بیش از 10500 تراکنش کلیدی را ارائه می دهند.

این بیانیه افزوده است که همکاری و ادغام بین نهادهای شرکت کننده، اتوماسیون فرآیندها و خدمات ارائه شده به مشتریان را امکان پذیر کرد و مصرف کاغذ را تا بیش از 336 میلیون کاغذ کاهش داد.

این استراتژی همچنین به صرفه جویی بیش از 1.3 میلیارد درهم (350 میلیون دلار آمریکا) و بیش از 14 میلیون ساعت کار در دولت دبی کمک کرد.

دگرگونی کامل دیجیتال در دولت دبی تجربه شهر هوشمند را برای همه ساکنان غنی می‌کند و نیاز به معاملات و اسناد کاغذی را کاملاً از بین می‌برد – خواه در اختیار مشتریان قرار گیرد یا بین کارمندان در سراسر نهادهای دولتی رد و بدل شود.

دیجیتالی‌سازی همچنین به ارائه تجربیات استثنایی برای ساکنان از طریق اپلیکیشن DubaiNow کمک می‌کند، که امکان دسترسی به بیش از 130 سرویس شهر هوشمند در 12 دسته اصلی را فراهم می‌کند.