اتریش آخرین قرنطینه را فقط برای ساکنان واکس شده پایان می دهد – RT World News

تئاترها، رستوران‌ها و سایر مشاغل اتریشی پس از پایان قرنطینه کووید-19 صدراعظم کارل نهامر شروع به بازگشایی کرده‌اند، اما افراد واکسینه نشده از گردش‌های غیرضروری منع شده‌اند.

با این حال، توقف تعطیلی روز یکشنبه برای ساکنان واکسینه شده همراه با محدودیت‌هایی است: مقررات منع رفت و آمد ملی ساعت 11 شب هنوز برای رستوران‌ها برقرار است و پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده اجباری است. همچنین، هر یک از 9 ایالت این کشور می توانند محدودیت ها را بر اساس شرایط محلی تشدید کنند. در واقع، بازگشایی مشاغل در برخی مناطق تا اواخر این ماه آغاز نخواهد شد.

نهمر روز چهارشنبه از کاهش قوانین کووید-19 خبر داد و این اقدام را یک اقدام نامید “باز کردن با کمربند ایمنی” با اشاره به محدودیت‌های باقی‌مانده و توانایی دولت‌ها برای سرکوب در صورت لزوم. وی در مورد قفل نگه داشتن شهروندان واکسینه نشده گفت: “پیشنهاد علم وجود دارد – که با واکسینه شدن، می توان این مشکلات را به سرعت کنار گذاشت و در این صورت، آزادی مشترک در واقع می تواند با هم زندگی کند.”


اتریش نیز ممکن است واکسینه شده را مسدود کند

اتریش در اعتراض به حبس خانگی و سفارش واکسن، از جمله تظاهرات روز شنبه در وین که پلیس تخمین زد 44000 نفر در آن شرکت کردند، تحت تاثیر قرار گرفته است.

شهروندان آن با یک دستور واکسن سراسری روبرو هستند که قرار است در فوریه 2022 اجرایی شود و اولین دموکراسی غربی باشد که چنین الزامی را اعمال می کند. کسانی که از این قوانین پیروی نمی کنند – فقط حدود 68٪ اتریشی ها کاملاً واکسینه شده اند – می توانند تا 3600 یورو جریمه شوند.

این کشور ماه گذشته قرنطینه ای را برای اتریش های واکسینه نشده اعمال کرد، در اقدامی که مورد تشویق بسیاری از افرادی قرار گرفت که برای دریافت جرقه انتخاب شده بودند. با این حال، با توجه به افزایش عفونت‌های کووید-19، این دستور چند روز بعد گسترش یافت و همه را شامل شد. فرمانداران ایالت هایی مانند اتریش علیا و سالزبورگ برای محدودیت های گسترده تر فشار آورده اند و به این دلیل نگرانی هایی را مطرح کرده اند که بیمارستان های آنها ممکن است تحت تأثیر افزایش عفونت های کروناویروس قرار بگیرند.

مرگ و میر ناشی از کووید-19 و بستری شدن در بیمارستان در اتریش در طول قرنطینه همچنان رو به افزایش است، حتی با کاهش موارد جدید. بیمارستان‌های این کشور در حال حاضر 567 بیمار کووید-19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خود دارند که از 514 بیمار در 19 نوامبر – روزی که قرنطینه گسترده اعلام شد، افزایش یافته است.