ولادیمیر پوتین ژنرال میخائیل میزینتسف “قصاب ماریوپل” را در جریان پاکسازی نظامی اخراج کرد.

ولادیمیر پوتین ژنرال میخائیل میزینتسف

عکس فایل از سرهنگ ژنرال روسیه میخائیل میزینتسف.

بر اساس گزارشی که در نشریه منتشر شده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تغییر نظامی چندین مقام بلندپایه، از جمله سرهنگ ژنرال میخائیل میزینتسف، که تاکتیک‌های بی‌رحمانه‌اش در جنگ اوکراین، لقب «قصاب ماریوپل» را برای او به ارمغان آورد، برکنار کرد. نیویورک پست. خبر برکناری ژنرال میزینتسف توسط الکساندر اسلادکوف، خبرنگار روزنامه دولتی روسیه ایزوستیا در تلگرام منتشر شد. این رسانه در ادامه گزارش داد که هیچ دلیلی برای پایان کار این 60 ساله به عنوان معاون وزیر دفاع ارائه نشده است.

میزینتسف محاصره شهر ماریوپل اوکراین را در ماه های اولیه جنگ سال گذشته تنظیم کرد. وی در ماه سپتامبر به عنوان معاون وزیر دفاع در امور لجستیک و تدارکات منصوب شد.

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه میزینتسف در ژوئن گذشته، از او به عنوان قصاب ماریوپل یاد کرد و گفت که او مسئول محاصره “غیرانسانی” شهر ویران شده اوکراین است که روسیه می گوید اکنون در حال بازسازی است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع رسما به این تحولات واکنش نشان نداده است، در حالی که کرملین گفته است که نمی تواند در این مورد چیزی بگوید و سوالاتی در این زمینه به وزارت دفاع ارجاع داده است.

آقای پوتین در ماه مارس یک سفر غیرمنتظره از ماریوپل داشت که اولین بازدید وی از سرزمینی بود که از زمان آغاز تهاجم مسکو از اوکراین تصرف شده بود.

رهبر روسیه با یک ماشین در شهر گشت و گذار کرد. کرملین گفت که او از یک تئاتر موزیکال بازسازی شده بازدید کرده و ارائه گزارشی از کار بازسازی را دنبال کرده است.

روسیه بیش از یک ششم خاک اوکراین را تصرف کرده است، اما در طول جنگ 14 ماهه متحمل خسارات سنگینی شده است. این کشور از ژوئیه گذشته تاکنون هیچ دستاورد قابل توجهی نداشته است، در حالی که مجبور به عقب نشینی بزرگ در اطراف شهرهای خارکف و خرسون شده است.

این کشور در حال حاضر خود را برای یک ضد حمله اوکراین آماده می کند، در حالی که تلاش می کند پس از ماه ها جنگ سخت، کنترل کامل شهر باخموت در شرق اوکراین را به دست گیرد.