واکنش مسکو به ادعای ضد حمله بلینکن – RT World News

کرملین گفته است که ارتش روسیه احتمالا اظهارات وزیر خارجه آمریکا را ارزیابی خواهد کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، ارتش روسیه احتمالاً اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را پس از پیش‌بینی بازه زمانی احتمالی برای ضدحمله اوکراین بررسی خواهد کرد.

بلینکن روز جمعه در مصاحبه ای با گروه رسانه ای Ouest-France و آلمانی Funke اظهار داشت که ایالات متحده و متحدانش باید برای کمک به اوکراین برای تسخیر مجدد سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه، از جمله از طریق یک حمله متقابل که در هفته‌های آینده انتظار می‌رود، هر کاری انجام دهید.»

پسکوف در پاسخ گفت که روسیه از طیف وسیعی از اطلاعات در برنامه ریزی عملیات خود در درگیری با اوکراین استفاده می کند و به نظر می رسد که اظهارات بلینکن “بیانیه ای که موضوعی برای بررسی توسط ارتش ما است.”

آنها به طور کامل تمام اطلاعات مربوطه را ردیابی می کنند و هنگام برنامه ریزی برای ادامه عملیات نظامی ویژه آن را در نظر می گیرند. سخنگوی ریاست جمهوری توضیح داد.

کی‌یف و حامیان غربی آن به طور فزاینده‌ای درباره یک ضدحمله بزرگ توسط نیروهای اوکراینی صحبت می‌کنند که ظاهراً قرار است در بهار انجام شود و شامل تانک‌ها و سایر سخت‌افزارهای ارائه شده توسط غرب و همچنین نیروهای اوکراینی آموزش دیده در خارج از کشور می‌شود.


افشای برنامه جنگی

بنا بر گزارش ها، هدف از این پیشبرد بازگرداندن مرزهای اوکراین مانند قبل از سال 2014 خواهد بود. این شامل جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون است که همگی در همه پرسی پاییز گذشته به بخشی از روسیه رای دادند و همچنین کریمه که دوباره متحد شد. با مسکو نه سال پیش.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، که در حال حاضر به عنوان معاون شورای امنیت فعالیت می‌کند، قبلاً توانایی اوکراین برای انجام چنین عملیات گسترده‌ای را با این استدلال که ادعاهای مقامات در کیف صرفا “تبلیغات”.

روز پنجشنبه، نیویورک تایمز گزارش داد که پنتاگون تحقیقاتی را پس از افشای اطلاعات محرمانه در مورد فعالیت های ایالات متحده و ناتو برای آماده سازی کی یف برای یک حمله متقابل به صورت آنلاین آغاز کرده است. این مقالات که منبع آنها نامشخص است، زمینه هایی مانند قدرت نیروها، جدول زمانی ارسال تسلیحات و هزینه مهمات را ارزیابی کردند. با این حال، آنها اعلام نکردند که دقیقاً چه زمانی قرار است عملیات آغاز شود.