واکنش آمریکا به دستور اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های غیرقانونی – RT World News

دولت بایدن مدعی شد که از آخرین تحرکات ارتش اسرائیل در کرانه باختری «عمیقاً ناراحت» است.

وزارت امور خارجه آمریکا اسرائیل را به دلیل صدور دستوری که ظاهراً مجوز ایجاد یک شهرک دائمی فقط برای یهودیان در پاسگاه هومش در کرانه باختری را در روز یکشنبه صادر کرده بود، سرزنش کرد و به متحد خاورمیانه خود یادآوری کرد که چنین شهرک‌هایی غیرقانونی هستند.

ادعای اینکه “به شدت از دستور دولت اسرائیل که به شهروندانش اجازه می دهد در پایگاه هومش در شمال کرانه باختری حضور دائمی داشته باشند، ناراحت هستند.متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد که این توافقنامهبه طور غیرقانونی در زمین های خصوصی فلسطینی ساخته شده استحتی بر اساس قوانین اسرائیل.

به‌ویژه، میلر گفت، این فرمان که روز پنجشنبه توسط رئیس فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل صادر شد، ناقض تعهدات دولت در سال 2004 و اخیراً به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا است. این دستور رسماً به اسرائیلی ها اجازه می دهد تا وارد پاسگاه شوند و دری را برای ایجاد یک شهرک دائمی – اما همچنان غیرقانونی – باز می کند.

یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است به رویترز گفت که این دستور تنها برای اجازه دادن به اسرائیلی‌ها برای ادامه تحصیل در مدرسه دینی در هومش است، و تاکید کرد که هیچ انگیزه پنهانی در ارتباط با بازسازی شهرک یا گسترش حضور اسرائیل در سرزمین فلسطین وجود ندارد – ادعایی که در توییتی تکرار شد. توسط وزیر دارایی بزالل اسموتریچ.


سازمان ملل متحد مهاجرت فلسطینیان در سال 1948 را جشن می گیرد

میلر همچنین نسبت به روز یکشنبه ابراز نگرانی کردبازدید تحریک آمیز«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در اورشلیم با انتقاد از این مقام «لفاظی التهابی

سخنرانی بن‌گویر، که در آن او دولت خود را «مسئول” از “اورشلیم و تمام سرزمین اسرائیل“، پس از یک حرکت عمدی تحریک آمیز آمد”مارس پرچمتوسط ناسیونالیست‌های راست افراطی اسرائیلی در محله عرب‌نشین اورشلیم، رویدادی که شاهد حملات متعددی به تماشاچیان از جمله روزنامه‌نگارانی بود که تلاش می‌کردند این رویداد را پوشش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که الاقصی، مکان مقدس مسلمانان، مسیحیان و یهودیان به طور یکسان.نباید برای اهداف سیاسی استفاده شود.

در حالی که خط رسمی وزارت خارجه و دولت بایدن این بوده است که اسرائیل را از گسترش و رسمی کردن شهرک‌های غیرقانونی خود در کرانه باختری منصرف کند، در عمل این امر به تغییر سیاست در قبال قدس غربی تبدیل نشده است. کمک های خارجی بدون هیچ گونه محدودیتی به جریان خود ادامه می دهد و مجموعاً 3.8 میلیارد دلار در سال گذشته به جریان می افتد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال 2020 اعلام کرد که این به اسرائیل بستگی دارد که آیا بخواهد کرانه باختری را اشغال کند یا نه، با نادیده گرفتن ادامه غیرقانونی بودن شهرک‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی. در حالی که دولت بایدن بسیاری از اقدامات یکجانبه سلف خود را معکوس کرده است، اما به آنچه بسیاری در حزب خود بایدن به عنوان مماشات ترامپ با راست افراطی اسرائیل محکوم کرده اند، توجهی نکرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: