والریا بسولو لوپیز، کارگردان بین‌المللی ال، می‌گوید: از مجلات در سراسر جهان خز می‌اندازد

از محتوای سرمقاله در سطح جهانی خز می اندازد: مجله مد Elle

والریا بسولو لوپیز از Elle: “زمان آن رسیده است که ال بیانیه ای ارائه دهد … ظلم به حیوانات را رد کند.”

چیپینگ نورتون، بریتانیا:

مجله Elle روز پنجشنبه اعلام کرد که استفاده از پوست را در تمام محتوای سرمقاله و تبلیغاتی خود در سراسر جهان متوقف می کند و اولین نشریه بزرگی است که این کار را انجام می دهد.

مجله ماهانه سبک زندگی، که منشا آن فرانسه است و متعلق به گروه رسانه ای فرانسوی لاگاردر است، در 45 نسخه مختلف در سراسر جهان منتشر می شود.

حدود 33 میلیون خواننده از مکزیک تا ژاپن، با 100 میلیون بازدید کننده آنلاین ماهانه دارد.

اما والریا بسولو لوپیز، مدیر بین‌المللی ال، در کنفرانسی که توسط نشریه The Business of Fashion برگزار شد، گفت که پوست دیگر قابل قبول نیست.

او گفت: “وجود خز حیوانات در صفحات ما و رسانه های دیجیتال ما دیگر با ارزش های ما و خوانندگان ما همخوانی ندارد.”

او به نمایندگانی در چیپینگ نورتون، در آکسفوردشایر، جنوب انگلستان گفت: «زمان آن فرا رسیده است که ال بیانیه ای … در رد ظلم به حیوانات بدهد.

در عوض، او گفت که مجله می‌خواهد “آگاهی برای رفاه حیوانات را افزایش دهد” و “صنعت مد انسانی‌تر را تقویت کند”.

این مجله تعهدی را امضا کرده است که در 13 نسخه آن وجود دارد.

بیست مورد دیگر این اقدام را از اول ژانویه 2022 اعمال خواهند کرد و بقیه یک سال بعد شروع خواهند شد.

پی جی اسمیت، مدیر سیاست مد برای انجمن انسانی ایالات متحده، با استقبال از تصمیم ال، گفت که مشتاقانه منتظر دیگر مجلات مد است.

او در این کنفرانس گفت: “این اعلامیه شعله ور تغییرات مثبت در کل صنعت مد خواهد بود و این پتانسیل را دارد که حیوانات بی شماری را از زندگی پر رنج و مرگ بی رحمانه نجات دهد.”

الیزا آلن، مدیر سازمان حقوق حیوانات PETA در بریتانیا، به خبرگزاری فرانسه گفت: “تبلیغات خز فقط در نسخه های پشتی مجلات مد متعلق به روزهای گذشته است.”

او از تصمیمات نشریاتی مانند British Vogue، InStyle USA، Cosmopolitan UK، و Vogue Scandinavia تازه راه اندازی شده به دلیل رد کردن پوست در صفحات سرمقاله خود استقبال کرد و انتظار دارد که این حرکت به زودی به تبلیغات نیز کشیده شود.

– فشار مصرف کننده –

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که صنعت مد با فشار فعالان حقوق حیوانات برای توقف استفاده از خز واقعی به دلایل انسانی و افزایش مخالفت‌های عمومی مواجه شده است.

هفته‌های مد کوچک‌تر که در شهرهایی مانند آمستردام، اسلو، ملبورن و هلسینکی برگزار می‌شوند، همگی خز را ممنوع کرده‌اند، اما هفته‌های بزرگ‌تر در پاریس، میلان و نیویورک این امر را به طراحان واگذار کرده‌اند.

بسیاری از نام‌های بزرگ قبلاً ترجیح داده‌اند این کار را انجام ندهند.

آنها شامل گوچی، ورساچه و پرادا، باربری، ویوین وست وود و الکساندر مک کوئین، دونا کاران، DKNY و مایکل کورس، و همچنین ژان پل گوتیه و بالنسیاگا هستند.

نظرسنجی YouGov در سال 2020 نشان داد که 93 درصد از مردم بریتانیا از پوشیدن خز طبیعی خودداری می‌کنند، در حالی که یکی دیگر از شرکت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که در ایالات متحده، 71 درصد با کشتن حیوانات به خاطر خزشان مخالف هستند.

در اروپا، یک نظرسنجی FOP نشان داد که 90 درصد فرانسوی ها با تجارت خز مخالف بودند، در حالی که 86 درصد ایتالیایی ها در نظرسنجی 2019 توسط Eurispes مخالفت خود را اعلام کردند.

در یک نظرسنجی آلمانی توسط Kantar در سال 2020، 84 درصد گفتند ظلم به حیوانات و کشتن آنها به خاطر خز آنها غیرقابل قبول است.

اسرائیل در ماه ژوئن اولین کشور جهان شد که فروش خز به صنعت مد را ممنوع کرد.

خود صنعت خز استدلال می کند که محصول طبیعی آن با خز مصنوعی ساخته شده با پلاستیک هایی که به محیط زیست آسیب می زند جایگزین می شود.

در ماه نوامبر، خزدارهای فرانسوی نامه ای سرگشاده به مجله ووگ نوشتند و مدعی شدند که ارائه لباس های “پلاستیکی” به عنوان دوستدار محیط زیست، زمانی که حاوی الیاف اکریلیک و موداکریلیک هستند، “بیهوده” است.

این گروه از “اقلیم ترس” ایجاد شده توسط معترضان شکایت کرده است که طراحان را تشویق کرده است که خز را از نمایش ها کنار بگذارند و مدگرایان را از پوشیدن آن منصرف کرده است.

در حالی که کت های خز تقلبی اغلب از پلی استر ساخته می شوند، که صدها سال طول می کشد تا تجزیه بیولوژیکی شود، برخی از طراحان مانند Stella McCartney بریتانیایی مواد گیاهی را انتخاب می کنند.

برخی دیگر از الیاف طبیعی مانند پشم و پر برای تقلید ظاهر خز استفاده می کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)